От 2 до 15 декември Lidl стартира национална дарителска коледна кампания в подкрепа на семействата с деца в нужда. В рамките на този период всички потребители на Lidl Plus ще имат възможност да даряват хранителни продукти през приложението. В допълнение Lidl ще предостави и тяхната парична равностойност на организацията партньор в кампанията - „Надежда и домове за децата“. Кампанията стартира знаково в седмицата на „Щедрият вторник“ - световния ден на дарителството, и движение, което вдъхновява хората по целия свят да променят обществата със силата на щедростта и участието си.
„В Lidl вярваме, че само с общи усилия можем да постигнем положителна промяна в обществото. Затова тази година съвместно с „Надежда и домове за децата“ отправяме апел за подкрепа и искаме да обединим сили с нашите клиенти, за да помогнем на семействата с деца в нужда в България.“, каза Ема Кичева, ръководител „Корпоративни отношения и политики“ в Лидл България.
За да направят дарение, потребителите на Lidl Plus трябва да сканират през приложението баркода на предварително селектираните за кампанията стоки.
Избраният продукт или продукти за дарение автоматично ще бъдат включени и таксувани в сметката с основната покупка. От компанията обръщат внимание, че не е необходимо продуктите да се вземат физически. Всички хранителни продукти, дарени виртуално от клиентите на веригата, ще бъдат предоставени на неправителствената организация директно от склада на компанията. В допълнение, Лидл България се ангажира да удвои помощта като направи финансово дарение за каузата, равностойно на стойността на дарените от потребителите хранителни продукти.
„С Lidl имаме сериозно партньорство от няколко години в предоставянето на дарения, които са в огромна полза на нашите семейства в риск, с които работим. Такъв тип партньорства са много важни за нас, защото печелим и самите дарители за каузата ни - всяко дете да живее в семейна среда”, заяви Боряна Климентова, програмен директор на неправителствената организация.
„Надежда и домове за децата“ има практически опит в пряката подкрепа на семейства за създаване на условия за отглеждане на децата в тяхната биологична среда. До този момент организацията е помогнала на 2584 деца да останат с биологичните си семейства. Спомогнали са за връщането на 177 деца при родителите им и са оказали подкрепа на 280 приемни семейства. С помощта на организацията са закрити и 26 институции за бебета и са били изведени 23 деца и младежи от Центровете за настаняване от семеен тип за деца с увреждания и с нужда от постоянна медицинска грижа.
За Лидл България
Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 134 магазина в 58 града и над 4000 служители.
Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.