Предоставяне на невярна информация за категорията на туристически обекти е един от най-честите примери за нелоялна търговска практика по Черноморието това лято. Това показват проверките на Комисията за защита на потребителите (КЗП). Търговци предоставят невярна и подвеждаща информация на сайта и на фасадата на обекта и относно вида на туристическия обект – например семеен хотел се представя като хотел, обявиха от контролната инспекция.

Честа практика е търговец да предоставя невярна и подвеждаща информация на рекламна табела на място в туристическия обект, относно вида му определен от категоризиращия орган – например бистро се представя като бар или ресторант.  Предоставя се и невярна информация относно крайната продажна цена на стоките, чрез меню с обявени продажни цени и грамажи.

Хотелите във Варна с над 54 милиона лева приходи за юни

През периода 1 юни – 10 август регионалните дирекции на КЗП в Бургас и Варна са извършили общо 620 проверки, като са проверявани заведения за хранене и развлечения, места за настаняване – хотели, семейни хотели, апартаменти за гости и стаи за гости, СПА центрове и интернет сайтове. Установени са 85 нарушения, като най-честите са липса на категоризация, удостоверението за категория не е поставено на видно място, туристическите обекти не отговарят на утвърдената категория и други.

Сигналите и жалбите на територията на Черноморието през сезон Лято 2023 най-често касаят лошо обслужване и лоша хигиена, липса на топла вода и климатик в местата за настаняване, отказ от резервация за предстоящ престой от страна на потребителите, които търсят съдействие за възстановяване на платената сума, както и липса на цени на различни продукти в заведения за хранене и развлечения, допълват от КЗП.

Слушайте и гледайте новия подкаст на darik.bg „В тренда“ в YouTube, Instagram и TikTok

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следвайте ни в LinkedInФейсбук, TikTok и Инстаграм