Между 1 500 и 2 000 леки автомобила се регистрират в Бургаско всяка година. Поне половината от тях остават в областния център, което поставя сериозни предизвикателства пред трафика в града, коментира в ефира на „Дарик“ директорът на общинското предприятие „Транспорт“ Андрей Рунчев. По думите му, към момента не се предвижда ново разширяване в обхвата на „зелената зона“, а границите на „синята“ ще претърпят леки корекции по искане на гражданите, но след приключване на уличните ремонти по места.

„Зелената зона беше обособена преди няколко години, а с последното разширение обхвана цялата територия на ж.к. „Лазур“. За момента не се предвижда промяна в границите на тази зона. При „синята“ - извън обхвата ѝ останаха малки райони в „Братя Миладинови“ и „Възраждане“. Около Гимназията по строителство и архитектура и х-л „Космос“ има малък участък, който остана заключен между двете зони. При нас е получена подписка за присъединяване на този район към „синя зона“. Проблемът там са автомобилите на учащите в Механото и Строителния и Гимназията по туризъм. Знаем, че някои от учениците в 12 клас вече имат автомобили и предпочитат да ходят с тях на училище“, коментира Рунчев.

Районът зад Проектантска организация вероятно също ще бъде присъединен към зоната за платено паркиране, уточни той, но след завършване на рехабилитационните дейности по ул. „Шар планина“ и строежа на новата детска градина. 

И още: Бургас стана пионер в страната с гъвкави варианти за плащане на престой в зоните за платено паркиране. Към момента общината дава възможност за различни видове предплатено паркиране с две мобилни приложения. „От миналата година въведохме уикенд пакет, който включва паркиране от петък до неделя с еднократно плащане. От 1 юни, тази година имаме плащане за 30-минутно паркиране и такова за еднодневно, 24 –часове паркиране“, каза Андрей Рунчев. И това лято плащания с SMS към кратките номера 1356 и 1357 важат за конкретния автомобил без значение в която от зоните се намира – синя или зелена.