
Само за три месеца клиентите на Kaufland са закупили около 100 кутии със „спасена храна“ от платформата Foodobox. Съвместната инициатива, която стартира в края на 2024 г., е предотвратила изхвърлянето на близо 150 кг. храна и е спестила около 300 кг. въглеродни емисии. Данните показват, че интересът към проекта продължава да расте, като всеки трети потребител, закупил кутия-изненада, се връща отново. Кутиите предлагат пакетирани продукти и напитки с наближаващ срок на годност и намаление от минимум 40% в мобилното приложение за „спасяване“ на храна Foodobox.
Клиентите могат да запазят през платформата следните три вида кутии – основни храни, захарни изделия и напитки - като плащането става на място с кеш, с карта или с ваучер за храна. Най-голям е интересът към кутията със сладки изкушения, а след нея тази с напитки. Кутиите са активни за вземане от ИНФО точките на входа на филиалите на Kaufland, в часовия диапазон от 13:00 до 20:00 часа, а продуктите в тях имат поне 3 оставащи дни срок на годност от датата на поръчка. В една кутия може да има дори 10-12 отделни продукта. Най-силен интерес към услугата проявяват клиентите на новооткрития филиал на Kaufland в кв. “Изгрев“, следван от този в кв. „Банишора“. Инициативата е достъпна и в още един столичен филиал в кв. “Младост“ 3, като предстои и новият филиал на веригата на бул. „Ботевградско шосе“ – Kaufland XOPark също да предлага услугата.

„Борбата с разхищението на храна е важна част от социалния ангажимент на Kaufland и ние активно търсим решения, които носят реална промяна. Радваме се, че тези първи резултати доказват, че клиентите ни са готови да се включат в каузата. Партньорството с Foodobox е част от нашата цялостна стратегия, чрез която само през последните няколко години сме спасили близо 22 млн. кг. храна чрез различни инициативи – дневни намаления, смарт планиране, дарения на храни за социални организации и проекти за устойчиво оползотворяване“, коментира Кремена Георгиева, мениджър „Корпоративни комуникации и корпоративна социална отговорност“ в Kaufland България.

„Включването на Kaufland към мрежата ни от партньори доказва, че това, което правим, решава сериозен проблем, а именно - разхищението на храната. Партньорството не само потвърждава значимостта на нашата мисия, но и показва, че все повече потребители осъзнават важността на устойчивото потребление. Освен тази инициатива, вече две години заедно с Kaufland провеждаме образователна кампания за ученици, чрез която досега сме обхванали над 4000 деца в София. През 2025 г. програмата ще се разшири и в Перник и Ботевград, за да достигне до още повече млади хора“, допълва Джейн Димитрова, съосновател на Foodobox.
За Kaufland България:
Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от над 2 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 7900 служители. През 2025 г. компанията разполага с 67 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,6 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.
Още по темата
- С лекции в Ботевград и Перник Kaufland и Foodobox разширяват кампанията „Мястото на храната не е на боклука“
- Kaufland разширява кампанията си за намаляване на хранителните отпадъци с нов вид кутии с продукти на намалена цена
- Здравни събития с вход свободен, безплатни прегледи и изследвания осигурява нова кампания за превенция
- Kaufland върна Централни хали на картата на туристическите маршрути