В днешно време привличането на вниманието на клиентите става все по-трудна задача за всеки бизнес. В индустрии като iGaming конкуренцията е огромна и спечелването на ангажираността на клиента е истинско предизвикателство.

За операторите в iGaming сектора, които предлагат сходни продукти и услуги, игровизацията може да бъде полезен инструмент както за привличане на нови клиенти, така и за задържане на съществуващите. Прилагането на елементи и механики в неигрови ситуации може да им помогне да се откроят сред конкурентите.

Как работи игровизацията (геймификацията)?

След като клиентът направи избор и попадне в дадена екосистема, е ключово да се надгради неговият първоначален интерес и ангажираност. Именно тук иновативните методи могат да изиграят съществена роля за създаването на привлекателно предложение, към което хората ще се връщат отново и отново и даден сайт ще се превърне в най-доброто онлайн казино за тях. Механиките на игровизацията предлагат динамичен подход за привличане на аудиторията и изграждане на лоялност в пренаситен пазар като iGaming.

В сферата на електронната търговия игровизацията може да се приложи чрез система за награди в мобилно приложение на верига за бързо хранене. В приложение за изучаване на езици пък наградата за ангажираност може да бъде комплект виртуални монети. В онлайн казината пример за използване на геймификация е създаването на аватар веднага след регистрацията. Така потребителите стават заинтересовани още при първия си досег с платформата. Не е изключено да им бъде предложено и предизвикателство с мисии или начален бонус без депозит.

Приложение на геймификацията в iGaming индустрията

Геймификацията в iGaming сектора предлага ефективен начин за ангажиране и задържане на играчи в силно конкурентна среда. Чрез прилагане на игрови механики като мисии, точки, нива и награди, операторите могат да създадат по-завладяващо и персонализирано изживяване и да повишат активността.

Идентифициране на проблема

Възможността на всеки дигитален бизнес да поддържа лоялна клиентска база е повлияна от редица фактори - слаба ангажираност, неефективни програми за лоялност и др. Приходите страдат пряко от високите нива на дезангажираност, тъй като незаинтересованите клиенти нито правят повторни покупки, нито препоръчват бранда.

Съвременните клиенти очакват маркетинг на по-високо ниво и персонализирани вместо универсални съобщения. Нараства и търсенето на интерактивно и ангажиращо съдържание, което предоставя по-голяма стойност.Тук на помощ идват геймификационните механики. Стратегиите за игровизация трябва да бъдат съобразени с поведението и предпочитанията на потребителите. Разработването на механиките трябва да бъде пряко свързано с бизнес целите, независимо дали става дума за увеличаване на дневно активните потребители или за подобряване на задържането на играчи.

Предлагане на динамични награди

Прилагането на многостепенни системи за награди може да доведе до повишена ангажираност. Така потребителите ще получават различни награди в зависимост от своето ниво на активност. Подобни предизвикателства могат да задържат интереса на потребителите за по-дълги периоди.

Включване на геймифицирани елементи в маркетинга

Традиционните маркетингови стратегии често се провалят в поддържането на интереса на клиентите, но съвременната геймификация може да предложи динамична алтернатива.

Чрез внедряване на игрови елементи в маркетинговите кампании, бизнесите могат да подобрят ангажираността и да дадат на играчите причина да се връщат редовно в сайта. Операторите не бива да се страхуват да бъдат креативни  и да експериментират с геймифицирани подходи, за да създават иновативни решения.