Проблемът не е Делян Пеевски като фигура, винаги ще се намери някой безскрупулен, сравнително комбинативен ум, който да заеме ролята на Пеевски. Нашата цел е да няма друг Пеевски в страната, да няма друг брокер на съдебната система. Знаете ли какво става с част от политиците в ДПС, които се възпротивиха на Пеевски? Отива и им се показва една папчица с техни стари грехове – предполагаеми и фактически, и възможностите нещо да се случи с тези политици в бъдеще – чрез прокуратурата, през съдебната система. Така работи Пеевски. Това се случва в България от 30 години.
Това коментира пред БТВ депутатът от „Продължаваме промяната - Демократична България“ (ПП-ДБ) Ивайло Мирчев. Той уточни, че разцеплението в ДПС се случва, защото Пеевски "няма мяра във всяко едно отношение".
“Ние сме на страната на случването на реформите, които ние искаме. Мога да ви кажа кой е най-големият враг на тези неща – в момента той е Делян Пеевски. Но тук въобще не се концентрираме върху името. Днес е Пеевски, но ако той бъде изпратен в политическия канал, това може да е Красьо Черния или Орлин Алексиев, които между другото настъпват много силно в София и са с доста стабилни позиции в общинския съвет", отбеляза той.
Според Мирчев трябва да се предложи формула за управление и по думите му самият Пеевски е прозрял, че има проблем със служебните правителства и твърди, че има данни за корупция в тях.
Ние сме в очакване той да ги покаже, каза депутатът.
Мирчев отбеляза, че в понеделник, при връчването на втория мандат от президента Румен Радев, няма да се случи чудо.
„Ще получим мандата от президента и ще го върнем – така, както вече сме заявили. Не получихме подкрепа за нашето предложение за антикорупционни политики и декларацията, която предложихме в Народното събрание. За съжаление няма воля във всички политически сили. Това е причината утре да върнем мандата“, каза той.
Депутатът от ПП-ДБ повтори, че ротацията е пропаднала, защото Пеевски, и през влиянието му в ГЕРБ, не са искали да приемат законодателни промени, свързани със Закона за съдебната власт и избора на регулаторите.