Испанската Air Nostrum иска да направи флота си по-устойчив. Ето защо купува десет цепелина от British Hybrid Air Vehicles (HAV). Те са много по-устойчиви, защото са частично електрически, съобщава TCE.

Венеция може да въведе такса за влизане в града

Цепелинът на HAV вече направи няколко тестови полета през 2016 г. Това беше пълен с хелий колос с размери 92 метра дължина, 44 метра ширина и 26 метра височина. Според компанията "Airlander ", както официално се нарича цепелинът, може да служи особено добре при полети от град до град.

Една десета от CO2 емисиите

Цепелинът използва същата технология като самолет и хеликоптер. Просто е много по-устойчив, защото двигателите се захранват с електричество. Според HAV полет намалява въглеродния отпечатък на пътник с една десета в сравнение с обикновен самолет. Емисиите са около 4,5 килограма вместо 53 килограма въглероден диоксид (CO2) на човек.

Офис сграда със „слънчева обвивка“ спестява 77 тоCO2на годишно

Според Kwasi Kwarteng от HAV, цепелинът може да играе важна роля в търсенето на по-чисти форми на авиация. Той също така смята, че това може да даде тласък на зелената икономика у дома. Той казва, че фабриките, където се произвеждат цепелините, ще създадат почти 2000 нови работни места в южната част на Йоркшир, където се произвеждат самолетите.

След четири години в испанското въздушно пространство

Очаква се цепелинът да лети през испанското въздушно пространство от 2026 г. По кои маршрути ще бъде разположен "самолетът", все още не съобщава авиокомпанията. HAV каза по-рано, че очаква да може да лети от Барселона до Палма де Майорка за 4,5 часа. Това е много по-дълго от „нормален“ полет, който отнема 50 минути. Но все пак е по-бързо, отколкото с лодка.

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

За забавни видеа ни последвайте в TikTok

Следвайте ни и в Инстаграм