Режисьор е проф. Пламен Марков, който сподели, че първият му досег с пиесите на Мартин Макдона започва от 1996 – 1997 година, когато е бил на специализация във Великобритания. „Тогава беше абсолютно непознат драматург, а в момента от „New York Times“ твърдят, че той е „първия велик драматург на 21 век“. Човекът е извървял много сериозен път в своето развитие, а всички ние в осмислянето на този странен ирландец.“

Сценограф е Светослав Кокалов, костюмите са на Петя Стойкова, композитор е Пламен Мирчев – Мирона, а видеото на Димитър Сарджев. Главната роля е поверена на Тодор Лазаров, участват още Мая Новоселска /гост/, Цанка Цанева /гост/, Петя Венелинова, Любомир Кънев, Венцислав Петков, Ивайло Спасимиров, Ивана Керанова, Кадри Хабил, Косьо Станев.

Историята е свързана с една прочута случка в ирландския културен живот. На едни много далечни западни скалисти острови режисьорът Роберт Флаерти решава през 1934 година да снима филм. Този филм става емблематичен – „Човекът от Аран“. Мартин Макдона взема тази прочута история и добавя към нея нов сюжет -  как един куцащ младеж има желание също да участва във филма. 

„Пиесата съм я превел сам от ирландски и смятам, че този превод е по-адекватен към света на този автор. Надявам се, че много от вас са гледали неговите прочути филми „Три билборда извън града“ и „Баншите от Инишерин“ и ще разберат какво се случва. Оказва се, че манталитетът на ирландците е като нашия и мисля, че това е връзката да бъде възприета у нас,“ разказва режисьорът Пламен Марков. 

Изпълнителят на главната роля Тодор Лазаров споделя „Когато погледнем един човек по-дълбоко и тогава разбираме какъв е – не винаги „първият прочит“ е верен“. За Ивана Керанова две са водещите теми в пиесата „Едната е прекрасното черно чувство за хумор. Втората е непрекъснатото ни желание да сме някъде другаде, за да можем да бъдем „други“, като си мислим, че проблемът е в мястото, а не във нас“. „Всички герои които представяме в обществото има едно мнение за тях -  оказва се че това въобще не е така. Те са много по-различни от това, което другите си мислят. И това много често се случва в живота,“ коментира Любомир Кънев. 

„Професорът ме прие преди 25 години в първи курс“, разказва Кадри Хабил. „И сега все едно съм пети и още имам какво да науча. Тази пиеса е развитие не само личностно, но и за целия екип на театъра. Просто е различно, ярко и професионално“. 

Цанка Цанева е гостуваща актриса в спектакъла. „Харесва ми да играя образа на едната леля. Най-важното е, че лелите не се отказват от умилителните усилия да се справят с живота, там където са. Харесвам ги“.

Въздействаща е сценографията на Светослав Кокалов. „Създаваме метафора, място за пристигане и място за заминаване. Това е един кей, където аз се радвам, че точно тук се срещат прекрасните пристигащи и заминаващи герои на Мартин Макдона“.

„Излизаме спокойни и с чест,“ коментира режисьорът Пламен Марков. „Това което сме искали – това сме направили. Публиката ще го хареса този парадоксален свят и ще се забавлява, защото той е много смешен и същевременно с доста жесток хумор на този странен тип Мартин Макдона,“ сподели проф. Марков. 

Чуйте какво разказаха пред медиите режисьорът и част от екипа. 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Билети онлайн за представленията може да закупите от сайта на театъра през  платформата https://www.entase.com/dtruse/?lc=bg

Касата работи всеки делничен ден от 10:00 до 14:00 и от 14:30 до 18:00 часа. Тел. 082/ 830 168