
Южните части на Италия са известни с това, че са далеч по-слабо развити икономически в сравнение с богатия север, където се намират богати градове като Милано, например. В опит да развие юга и да спре обезлюдяването там, правителството в Рим работи за откриването на високоскоростна ЖП линия, предава Ройтерс.
Проектът е на стойност 6 млрд. евро, една четвърт от които идват от евросредства.
Снимка: Рим, Гети
Влакът ще прави възможно пътуването между Неапол и Бари за едва 2 часа, като в момента това 145 километрово трасе отнема 4. Линията ще се поддържа от държавната ЖП компания и трябва да бъде готова през 2028 г.
„Това е революционен проект, две италиански пристанища и две морета ще бъдат свързани“, заяви Алесио Форестиери от строителната компания Pizzarotti, част от консорциума, който изгражда линията.

Италия е най-големият получател на средства от фонда за възстановяване от Ковид-19 и е критикувана, че не спазва крайните срокове за изразходване на средствата и постоянно търси корекции на първоначалните си планове. Въпреки това, високоскоростната линия вече се смята за успешен пример.
Проектът е част от по-широка стратегия на италианските железници за инвестиране на около 60 млрд. евро в мрежата през следващите 10 години, като се укрепват и разширяват услугите в цялата страна.
Въпреки че разполага с повече от 17 000 км железопътни линии, мрежата на Италия е силно ориентирана към богатия север, като по-отдалечените вътрешни райони на полуострова, особено южните, не са достатъчно добре обслужвани.
На повече от 1000 км от релсите се движат високоскоростни влакове, но след като през 2009 г. бе достигната най-южната точка - град Салерно, близо до Неапол - развитието на юг се сблъсква с постоянни закъснения поради постоянни проблеми с финансирането.
Всички съществуващи гари по линията Бари-Неапол ще бъдат обновени, като ще бъде създадена нова в отдалечения район Ирпиния, навътре в Неапол.
По оценки на мозъчния тръст Svimez, който се занимава с проблемите на южната част на континента, само в етапа на строителството новата линия ще доведе до нов бизнес на стойност над 4 милиарда евро и 62 000 работни места.
