Интернет платформа ще представя  обобщена информация за възможностите за туризъм в българо-гръцки трансграничен регион, съобщи на пресконференция  Георги Пампоров, председател на Съюза на родопските хотелиери и ресторантьори (СРХР).  Платформата се разработва по проект,  в рамките на който се изгражда партньорска мрежа с участието на хотелиери, туроператори, представители на туристически бизнес от двете страни на границата.

Над 3000 функциониращи обекти за настаняване и хранене,  фирми, предлагащи различни туристически услуги и продукти, ски училища,  планински водачи, екскурзоводи и информационни центрове от трансграничната зона са включени в създадената по проекта база данни. Информацията от базата данни ще бъде използвана както при  разработването  на интернет платформата, така и при бъдещи маркетингови стратегии. Една от основните цели на проекта е стимулиране на сътрудничеството между български и гръцки представители на туристически бранш за съвместно рекламиране на трансграничния регион.  Проектният екип е провел маркетингови проучвания през зимния и през летния сезон, обобщавайки предпочитанията и очакванията на туристите, посещаващи  Родопите и региона. При организираните в рамките на проекта дискусии и срещи с туроператори от страната са представени нови маршрути и туристически продукти, разгръщащи се на българска и гръцка територия. Очакванията на хотелиерите се фокусират върху перспективата за отваряне на ГКПП- Рудозем, който значително ще активизира туристическия трафик от двете страни на границата.

Разработваната интернет платформа е продукт за колективен маркетинг, представящ  туристическия регион.   Маркетинговото проучване на българската част от трансграничната зона  на територията на  областите Смолян, Хасково и Кърджали дава актуален прочит за интереса на туристите към региона, според Георги Пампоров.