На конференцията NRF чухме как Jacee Scoular, главен стратег по марката в Abercrombie and Fitch и Hollister, работи с инфлуенсъри. С нея на сцената беше и Jacob Hawkins от дигиталния отдел на Forever 21. Те говориха за пазара на Generation Z и важността на работата със създатели на съдържание.
Селена Гомес отново е най-следваната жена в Instagram
През 2022 година Generation Z беше над 68 милиона души в САЩ. Това е 20% от населението. Прекарват средно над 4 часа онлайн всеки ден. Това е двойно повече от количеството на възрастното поколение.
Те са определени като най-образованото поколение до момента и също така най-разнообразното. Всеки четвърти човек от Generation Z е склонeн да има личен приятел от противоположния пол от всяко друго поколение.
Трима млади кинаджии ще се борят за Награда за кино 355
Те разделят влиятелните хора на четири групи: Мега - с повече от един милион последователи, Макро - с повече от сто хиляди, Микро - между 10 и сто хиляди и последно Нано - с по-малко от 10 хиляди последователи.
Тези влиятелни хора са допуснати да участват в развитието на продуктите, фотосесии за кампании, където те също са моделите, пускат ги да организират лансирането на продукти и ги правят част от техния маркетингов екип. Както виждате в примера на Jacob за кампанията на Barbie от Forever 21, влиятелните хора са представени и изиграват роля в рекламите.
„Утре“ вече е „днес“. Как дигиталните валути превръщат бъдещето в реалност
Двете последни групи, Микро и Нано , им позволяват да работят за своята марка, като произвеждат собствени кампании. Често правят модни заснемания в града и на почивки по своята инициатива. Имат силна връзка със своите последователи и персонализират съдържанието и историите си, за да отговарят на аудиторията си. Марките ги подкрепят с продукти, услуги и пари.
Участието е начинът да се изгради съдържание, създадено от потребителите, а като работят заедно с инфлуенсърите, се създава още повече съдържание. За първите две групи са избрани високо оценени инфлуенсъри, които отговарят на марката - а последните две групи могат да бъдат голям брой по-малки създатели на съдържание. Използват голям брой инфлуенсъри, момчета и момичета с както малки, така и големи последователи и в TikTok, и в Instagram. Те непрекъснато следят внимателно пазара, за да видят кой привлича внимание.
Автор: Ларс Уитбърг/ Lars Witberg
CEO LWEX / lwex.online
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts