Бог като търговска марка и какъв е свързващият елемент между парите и религията. Тази тема представи в ефира на Дарик Югоизток ректорът на Бургаския свободен университет проф. Милен Балтов. В авторското предаване „Икономистът говори“ той изследва стратегическия въпрос за инвестиционния хоризонт на вярата и божествената икономика: „Един на пръв поглед зрял, даже престарял продукт, който обаче надминава очакванията като представяне“. И илюстрира измеренията на духовните търсения с цифри: „Най- големият собственик на земя в Съединените американски щати, сред всички църковни организации, регистрирани най-често като нестопански, е църквата на мормоните с приходи за година в размер на 378 милиарда долара“. Тези средства, подчерта проф. Балтов, са по-големи от приходите на „Епъл“ и на „Майкрософт“, взети заедно. „Или иначе казано: Бог е велик, може би работи или поне в монетарно естество, и в Съединените щати“.
Ректорът на Бургаския свободен университет цитира задълбочен анализ на британски професор по икономика Пол Сийбрайт и изследването му върху книгата на Адам Смит „Богатството на народите“- един най-знамените трудове в световната икономическа мисъл, писан преди около 250 години. В него е отделено специално внимание на истинските мотиви в „стопанството на проповедниците“ и изкривената картина – от посредници към Господ, в машина и предприятие, което работи за самите тях. „Системата за дистрибуция включва проповедници, имами и хората-като носители. А 2000 година назад, когато се развива християнството, дистрибуционната мрежа се осъществява посредством перфектните търговски пътища в Римската империя, през които една религия, една идея, може да проникне“.
Опровергава ли времето твърдението на немски философ Фридрих Ницше: Бог е мъртъв, дали пък в крайна сметка "Христос не е просто един от нас", по думите на Мария Магдалена и „спасението“ ли е основния продукт на църквата, чуйте проф. д-р Милен Балтов в „Икономистът говори“ по Дарик Югоизток: