"До 3 години пазарният дял на гейминг индустрията ще е над 700 млрд. долара", това заяви Геновева Христова, председател на първия национален клъстър за креативни индустрии у нас в ефира на Дарик. Международният конгресен център в Бургас ще посрещне първото издание на Black Sea Game Summit (BSGS) на 27 и 28 юни
Геновева Христова: До 3 години пазарният дял на гейминг индустрията ще е над 700 млрд. долара

Председателят на първия национален клъстър за креативни индустрии в България посочи, че една от основните цели на форума е да позиционира страната като водеща сила в региона в сферата на гейм разработката:

„Целта на конференцията е да привлечем вниманието към България като страна с водещи гейм студиа и разработчици, и да заявим нашето място сред лидерите в Югоизточна Европа“, заяви Христова. 

Програмата включва лекции на над 20 международни експерти от повече от 15 държави, демонстрации на видеоигри и настолни игри, както и изложбена зона с участието на водещи студиа. Специално внимание ще бъде отделено на младите инди разработчици, които ще имат възможност да представят своите проекти пред публика и професионалисти от бранша.

???? Our Expo Zone will be legendary! Get ready to experience it at Black Sea Game Summit 2025 - the ultimate meeting point...

Posted by Black Sea Game Summit on Tuesday, June 24, 2025

По време на форума ще се проведат и панелни дискусии, посветени на бизнес моделите, политиките, технологиите и ролята на образованието в развитието на гейм индустрията.

Културната програма на събитието също ще бъде впечатляваща. Вечерта на 27 юни е предвиден концерт с музика от видеоигри, в който ще участват Мария Анастасова – гласът зад един от героите в хитовата RPG игра Baldur’s Gate 3, както и арфистката Ивайла Тодорова.

Феновете ще могат да се включат и в косплей шоу, специална зона за настолни игри и meet & greet с популярния български геймър и инфлуенсър xXShadowHexXx. 

Със своето първо издание Black Sea Game Summit цели да превърне Бургас в значима точка на картата на гейм индустрията в Югоизточна Европа и да отвори нови възможности за развитие на креативните индустрии у нас.