ПМГ – Кюстендил са единственото училище в страната, което неизменно се класира на Финалната фаза всяка година от създаването ан лигата и вече официално са трикратни медалисти.

Финалите на живо се проведоха на 24 и 25 юни в АТРИУМ, гр. София. Най-добрите отбори през сезона излъчиха новия училищен шампион на България по електронни спортове и си разделиха общ награден фонд в размер на 4000 лева

Нова инициатива през последните 3 години в българските училища – занимание по интереси „Гейминг концепции“, състоящо се от 2 части – учебна програма с фокус социално-емоционално учене и междуучилищна лига по електронни спортове с национален мащаб (School Esports League).

МИСИЯ: Да въведем електронните спортове на училищно ниво и ги направим достъпни  за всеки ученик в страна

ЦЕЛ: Да създадем иновативна учебна среда в българските училища

ФОКУС: Придобиване на важни умения за кариерно и личностно развитие

ИНОВАЦИЯ: Стимулация на учениците чрез техния интерес към електронните спортове, пренасяне на мотивацията в класната стая и повишаване на академичния успех

Какво е еспорт?

• Една от най-бързоразвиващите се глобални индустрии

• Организирани състезания по видеоигри

• Винаги човек срещу човек/отбор срещу отбор

• Излъчване на живо, коментар и награден фонд

• Турнирите и мачовете се провеждат онлайн или на живо

• Не цели да измести традиционните спортове

• Развива множество качества и умения у играчите

Занимание по интереси „Гейминг концепции“

• Свободноизбираема извънкласна дейност

• Първо по рода си иновативно занимание по интереси за България

• STEM и практическа насоченост

• Шанс да ангажира и мотивира ученици, които не участват в други извънкласни и спортни дейности

• Акценти на уроците – поставяне на цели и вземане на решения, здравословен начин на живот и хранене, анализ и самоанализ, технически уроци, кариерно проучване и ориентиране

• Има възможност да се провежда както в присъствена, така и в смесена или дистанционна форма на обучение, тъй като много от задачите и проектите засягат дигитални компетентности , което предполага употребата на компютър и интернет

School Esports League

• 2 игри
- League Of Legends – игра от жанра Мултиплеър Онлайн Батъл Арена (MOBA), известна с комплексната си стратегия и бързо развиващо се действие (геймплей).
- Counter-Strike: Global Offensive – най-популярната игра от жанра шутър от първо лице в сферата на електронните спортове, където играчите не само управляват икономиката си в играта и комуникират помежду си, но и координират множество аспекти от отборната си игра, за да увеличат шанса си за победа.

• 31 училища участници от цялата страна
- 37 League of Legends отбора
- 28 CS:GO отбора

• Формат – Плейсмънт фаза (определяне моментното ниво на отборите); Редовен сезон - лига, наподобяваща  традиционните спортове като футбола, където всеки отбор играе срещу всеки;Плейофи и Финали

• Плейсмънт фаза, Редовен сезон и Плейофи (ноември 2022 – юни 2023) – провежда се онлайн в продължение на учебната година, мачовете се играят от вкъщи
- Всяка събота (LoL) и неделя (CS:GO) се провежда кръг от шампионатите, като два от мачовете биват избирани за стриймване и коментар на живо в Twitchканала на SEL

• Финална фаза (LoL 24.06.2023 и CS:GO 25.06.2023) – най-добрите 4 отбора във всяка игра се изправят един срещу друг на живо в АТРИУМ, гр. София, където играят полуфинали и финал помежду си, и излъчват новия училищен еспорт шампион на България по двете дисциплини и се борят за общ награден фонд от 4000 лева, осигурен от FACEIT

• Класирането на Финалите по League of Legends е:
- I-во място: MG Elita (ППМГ „Екзарх Антим I“, гр. Видин) – 1000лв
- II-ро място: Fame (ПМГ „Проф. Емануил Иванов“, гр. Кюстендил) – 500лв
- III-то място: PGI-Jedis (ПГИ „Проф. д-р Димитър Табаков“, гр. Сливен) – 250лв
- III-то място: Nunu Swag (ПМГ „Св. Климент Охридски“, гр. Силистра) – 250лв

• Класирането на Финалите по Counter-Strike: Global Offensive е:
- I-во място: PGEE MAFIA (ПГЕЕ „Апостол Арнаудов“, гр. Русе) – 1000лв
- II-ро място: LowExpectations (EГ „Д-р Петър Берон“, гр. Кюстендил) – 500лв
- III-то място: 134 SU (134 СУ „Димчо Дебелянов“, гр. София) – 250лв
- III-то място: PMGONTOP (ПМГ „Св. Климент Охридски“, гр. Силистра) – 250лв)

Ползи

• Социална дейност, която насърчава:
- Лидерството
- Работата в екип
- Комуникацията и социалните умения
- Аналитичното мислене
- Дигиталните и кибер умения
- Спортсменството
- Уменията за вземане на решения и решаване на проблеми

• Развитие на важни преносими умения, които могат да помогнат за проправянето на път към други кариери в други сфери

• Социална интеграция – достъпно за всички

• Създаване на нови приятелства и позитивни емоции

• Чувство за принадлежност, постижение и признание

• Учи учениците как да се държат в онлайн гейминг среда

• Насърчава здравословния начин на живот чрез физическа активност и здравословно хранене

• Възможност за учениците да изучават материя, към която имат силен личен интерес

• Шанс за първи път да бъдат част от официална училищна спортна дейност