Общинският съветник от „Спаси София“ Андрей Зографски бе специален гост в „Денят на Дарик“, за да коментира предложената реформа за паркирането в столицата. Той разкри откога паркирането в центъра на София ще струва 5 лева на час, като заяви, че зоните ще се увеличат, а и ще се разширят!

„Многократно провеждахме срещи между всички партии и мисля, че намерихме най-разумният компромис за смела, кардинална, неотложна реформа на паркирането в града, която няма да бъде от най-популярните неща, които се случвали на този град. Аз това го осъзнавам, но е крайно необходима и неотложна, ако искаме малко да въведем ред в това как живеем, къде живеем и как се придвижваме“, заяви Андрей Зографски.

„Възможно най-обоснована и аргументирана реформа, която цели да улесни живота на гражданите, независимо дали живеят в центъра, в строгия център, в широкия център, през синята зона или в по-отдалечените квартали на града, през зелена зона. Въвеждаме 4 вида зони - червена, синя, зелена и жълта, която е уикенд зона, която важи само в Банкя Панчарево и пътищата към Витоша, тя ще бъде и най-евтината, ще въжи само събота и неделя“, заяви той.

На въпрос колко лева ще струва паркирането в София, общинският съветник от „Спаси София“ заяви: „В центъра ще струва 5 лева на час, това е предложението, имаше предложение на колеги да се вдигне до 6 или 7, но в крайна сметка решихме заедно, че 5 лева е най-обоснованата цена. Много е важно да се каже, че двойно увеличаваме цените на служебният абонамент и двойно намаляваме правото, кой може и колко да заема от публичното пространство. Искаме да изринем служебните абонаменти от центъра. Трета на прицел е администрацията, т.е. публичните институции, държавни и общински, намаляваме броя паркоместа за институциите драстично, с което само в центъра около 1000 нови паркоместа за гражданите въвеждаме“, каза Андрей Зографски.

„Целта всички да понесем товара на тази реформа, всеки да даде своят дан, за да можем да живеем в един по-спокоен град, в който не всеки идва с кола в историческия център с тесните улици, за да седим задръстени по „Солунска“. Градският транспорт, който ни струва 600 млн. лева на година и който всички го плащаме през данъците да се движи празен“, заяви той.

„Искаме да пренасочим, да стимулираме хората да се пренасочат повече да го ползват градският транспорт.  150 автобуса да купим нови за градския транспорт в следващите 4 години, защото това е най-добрата алтернатива за колата, градският транспорт. Второто е за строителство на нови паркинги, т.е. приоритетно парите са брани от тази политика, от паркирането да се реинвестират обратно в нови паркинги. Да няма да станат утре да са готови новите паркинги, но целта е по 10 нови паркинга да се строят всяка година в града. И третото перо, основно, което планираме да се излезе от средствата за ключови ремонти на основни булеварди и улици, които са в потресаващо състояние, защото не се сещам за европейска столица, която има толкова амортизирана транспортна мрежа с толкова много дупки, с толкова неработещи шахти, пропадания и т.н.“

„Общо 120 милиона би трябвало да събира общината от паркирането, което е много сериозно. Ние сме ги предложили от „Спаси София“, цялата група сме съвносители. Аз съм заместник-председател на комисията по транспорт и съм основно така движещата сила“, заяви той.

„Тука в София страхувам се, със съжаление го казвам, Терзиев абдикира от основни обещания, които е дал, че ще бъде град за хората, че ще има много повече качествени и количествени ремонти. Защото няма как с 3 улици ти да гарантираш сериозна градска среда за хората в целия град“, каза Андрей Зографски.

„Мисля, че се получи едно общовиждане и предложение. айонните кметове са много за тази реформа, защото те осъзнават, че няма друг канал, това да се гарантира ред и спокойствие за хората, независимо дали са в „Изгрев“, дали са в „Слатина“, дали са в строгия център на града. Даже имахме подписки от граждани точно на „Оборище“, да се разшири допълнително зоната, спрямо първоначално предложения вариант.  Много важно, в „Студентски град“ влиза зелена зона. Този абсолютен хаос, див запад, който се получи там. Имахме срещи и със Студентските съвети, и с кмета и неговите заместници там. Целият „Студентски град“ ще стане зона.

„Ще има абонамент за зоната в „Студентски град“ за тези, които са в държавни общежития. Всички останали ще трябва да се регистрират на постоянен адрес в София, за да спре криенето на данъците!“, категоричен е общинският съветник от „Спаси София“.

„Това са неща, които много дълго време са отлагани във времето и затова града прилича на кочина. На всеки човек, който иска хаос и който не му е основната цел в живота да пуши наргиле в някои от тези клубове по цял ден, може би хаоса е най-основният проблем на града. Има огромен глад, обществено очакване да се преборим с този хаос.“

„Почти тройно се разширява зоната за платено паркиране в града. Три пъти и повече. Около сто хиляди места вече ще влизат в нея. Това са районите „Триадица“, „Красно село“, „Възраждане“, „Сердика“, „Средец“, „Оборище“, „Подуяне“, „Слатина“, „Изгрев“, „Студентски град“ и „Лозенец“, коментира Андрей Зографски.

„Смятам, че цената е символична. Тя гарантира наличието на инспектори, на някакъв контрол в кварталите, за да може наистина, а и постепенно да се инвестира в цялостно обновяване на улици, осветление, тротоари и т.н“.

„Понеже наистина е мащабна реформа, тя ще влиза поетапно на 4 етапа, като да се предвижда до края на юни следващата година, т.е. почти цяла година ще се извършва това зониране поетапно. Целта е до началото на септември да започне да важат „Червената“ и „Синята зона“ в центъра и след това поетапно да се разширяват. Сега септември, да, след 2 месеца“, заяви Зографски.

„Удължаваме работното време в центъра, той ще важи до 21 часа и ще важи за всеки ден, без изключение“, заключи Андрей Зографски в интервюто си пред Божидар Русев.

Вижте цялото интервю на общинския съветник от „Спаси София“ в „Денят на Дарик“ в прикаченото видео!