Председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Красимир Георгиев бе специален гост в „Денят на Дарик“, за да коментира промените в Закона за движение по пътищата са обнародвани вече в Държавен вестник. Те влизат в сила точно от 5 септември, когато тол камерите ще подават данни към МВР за средна скорост. Нарушителите, които са превишили ограничението на скоростта, ще получават електронен фиш. Влизат в сила и по-сериозни санкции за нарушителите.
„Ако трябва да бъда откровен от експертна гледна точка, ще ви кажа, че в началото ще има стряскащ елемент. Ще има елемент на уплах у недисциплинираните водачи, което не е лошо. Философията на тези промени е сбъркана. Видно е, че има лобизъм по отношение на това – философията на МВР започва, има и завършва със санкции. При тях това е норма на живот. Това не е по-малко стряскащо от убийствата на пътя. В цял свят пътната полиция буди респект и хората са убедени, че тя е в служба на тях. Тук в България не е така, защото във философията има само една дума – санкция, а преди нея трябва да има превенция, тази дума им убягва“, заяви председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Красимир Георгиев.
„Къса се нишката във философията на Пътна полиция и МВР. Не мисля, че санкциите са излишни, но в този си вид много скоро ще претърпят корекции“, каза още той.
„Какво направихме да подобрим пътната инфраструктура, правилната организация на движението, обучението на младите шофьори, контрола? Нищо! И изведнъж налагаме тези тежки санкции. Резултатът е този, че жена в завой влиза в дупка, пука гума и полицията идва да ѝ състави акт. Тя какво е виновна в тази ситуация? Накрая изведнъж вкарваме хората в затвора. Ако за една такава дупка, водач направи тежко ПТП, трябва да влезе в затвора ли? Не е ли по-добре да осъдят истинския виновник в случая. Ето това трябва да се прецизира. Тези наказания трябва да бъдат при определени условия или обстоятелства. Никъде го няма това в промяната на закона. Едни депутати гласуват нещо, което нищо не разбират. Контролните органи гледат на шофьорите като на престъпници. Едните се крият в храстите, а другите включват Waze-a“, коментира Георгиев.
„Аз и доста мои колеги доста присъствахме на временната комисия за безопасно движение по пътищата. Дава ни се думата и ние казваме кое е правилно и кое не. Те вежливо ни слушат и накрая става това, което е казано от МВР“, каза председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България.
„Направихме предложение по отношение на максимално допустимата скорост на автомагистрала. Общественото не е готово да приеме едно сваляне на тази скорост. Предложихме да се намали от 140 км./ч. на 120 км./ч. и да има толеранс от 20 км./ч. при налагането на санкции. Ако над тези 20 км./ч. превишиш скоростта, ето тогава да има една жестока глоба. Тогава може да се каже, че държавата е толерантна към водачите, ако неволно нарушат. Е, не искаха, просто не искаха. Те си казват, че ще е това, което те казват, въпреки че знаят, че хората ще им се смеят. Какво стана? Максималната скорост е 140 км./ч. и могат водачите да карат с 149 км./ч., защото има до 10 км./ч. толеранс. За средната скорост това няма да важи, защото има различно ограничение. В страните, където има средна скорост се използва на отсечки с ограничение, което е постоянна величина“, коментира Георгиев в ефира на Дарик радио.
„Знаците в България са девалвирали. Как ще се отчита средната скорост? Строителят като не си е махнал знаците, след като приключи ремонта. В България няма условия за налагане на средна скорост. Такава може да има на тунел“, заяви той.
„Ще има водачи, които ще продължат да карат с 240км./ч., след което ще пушат цигари и ще пият кафе на бензиностанцията и така пада средната скорост. Това със средната скорост в България трудно ще проработи. Дано да бъда опроверган, но наистина нещо трябва да се случи. Тази война по пътищата трябва да приключи!“, категоричен е Красимир Георгиев.
„Няма система за налагането на ограниченията и контрол на изпълнението. Една Сърбия при приближаване на училище, пише, че има училище. Те правят всичко възможно, ако не видиш знака, поне да видиш маркировка. Ние казваме, че ще има знак „30“, ще има един храст, който закрива знака и ние ще стоим, за да глобяваме. Ограниченията са правилни, но липсва система и философия за прилагане на контрол“, каза председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България.
„Не може някой да ми казва, че някой, който е пил или се е надрусал, е седнал зад волана и е убил някого по непредпазливост. По това отношение съм напълно солидарен и санкцията трябва да бъде жестока“, заяви Георгиев пред Божидар Русев.
Вижте цялото интервю на председателя на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Красимир Георгиев в „Денят на Дарик“ в прикаченото видео!

Още по темата
- Всеки ли ще влиза в затвора при катастрофа с жертви?
- Кузман Илиев: Цифровата рубла също е заплаха и феноменална глупост като дигиталното евро!
- Георги Свиленски: В БСП има предатели! На „Бузлуджа“ беше рекордно рехаво тази година!
- Свиленски: Не е изключено Корнелия Нинова да бъде кандидат за президент!