В сила влизат нови правила за изпитите за шофьори и нови наказания за водачите. Целта е да се премахне субективният елемент. При теоретичното изпитване курсистите ще гледат интерактивни видеоклипове и след това ще трябва да отговарят на въпрос. При практическия изпит маршрутът няма да се определя от изпитващите. Гласова система ще навигира изпитвания.

Отпада задължението за смяна на шофьорската книжка при промяна на постоянен адрес в същата област

Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България, обясни в “Кой говори” по Дарик, че в момента тече тестови период по въвеждането на тези промени, тъй като “ако някой от нас сега е на изпит и очаква изпитващият да дава указания, както е било от сто годни, а изведнъж се оказва, че едно устройство определя накъде да кара, ако това внезпно се сервира, ще има отрицателен психологически елемент за курсиста”. Георгиев също подчерта, че тази система ще премахне влиянието на субектния елемент. 

Семерджиев: Друг човек караше колата, помолих го да намали

По отношение на видеоклиповете, той каза, че това ще премахне досегашната система, при която голяма част от курсистите са зубрели теоретични материал, а обучаващите не са правили консултации. 

Пробация и безвъзмезден труд: Прокурорският син от Перник се призна за виновен

Във връзка с практическия изпит експертът обясни: “Един таблет ще има и  преди стартиране на изпита кандидатът сам цъква - и се показва, примерно, от Дарик радио до “Света Анна”. По кои улици ще се премине казва навигацията. Но не се избира най-прекият маршрут, а идеята е да се обхванат задължителните елементи - обратни завои, леви, десни, и да обхване 25 минути от изпита”.

“Милен Цветков, който си отиде, докато чака зелено”. Три години от смъртта на журналиста 

Георгиева разказа, че от курсистите е чувал как при подготовката не са карали с по-висока скорост от 20-25 км в час, а на трета предавка са превключали два пъти.

Отложиха делото за смъртта на Милен Цветков, Кристиан Николов е с Ковид

“В момента една голяма част от инструкторите не смеят да кажат, че харесват проментите, защото изпитващите ги тикат да протестират, иначе ще им секне хранилката”, обясни експертът. 

14 години по-късно: Връщат иззета кола, ползвана от полицейски шефове като служебна

Владимир Тодоров от Българска асоциация на пострадалите при катастрофи, каза, че   първите две години около 25 процента от младите шофьори са рисков фактор и участват в катастрофи, което по думите му значи, че излизат неподготвени. 

Всичко за 49-ото Народно събрание четете ТУК

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следвайте ни във Фейсбук, TikTok и Инстаграм