Безопасността на руската авиация се влошава бързо. В крайна сметка се използват самолети от производители на Запад, но вече без достъп до резервни части. Правилната поддръжка на самолета също е сериозно компрометирана.
Това казва Патрик Кай, директор на Европейската агенция за авиационна безопасност (EASA), цитиран от TCE.
Байдън ще обяви временна отмяна на мита върху вноса на соларни панели в САЩ
Според Easa проблемите произхождат от инвазията на Русия в Украйна. Руската военна агресия накара Европейския съюз и Съединените щати да ограничат наличността на резервни части за руските авиокомпании.
С ВРЕМЕТО РИСКОВЕТЕ НАРАСТВАТ
„Тук имаме работа с особено опасна ситуация“, отбелязва Патрик Кай.
Той също така подчерта, че регулаторните органи имат малък надзор върху самолетите, произведени на Запад, които в момента са разположени в Русия. Нито пък е ясно дали е имало проблеми с безопасността през последните няколко месеца.
„С течение на времето рисковете за сигурността също се увеличават“, добавя Кай.
САЩ конфискуваха два самолета на Абрамович
След избухването на войната в Украйна производителите на самолети Boeing и Airbus обявиха, че са спрели доставките на резервни части за руските авиокомпании.
През април статусът на безопасността на руската авиация беше понижен от Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA).
Беше отбелязано, че руската авиационна агенция вече не отговаря на стандартите за безопасност на Международната организация за гражданска авиация (ICAO). Съединените щати също решиха през март да забранят на руските авиокомпании от националното си въздушно пространство. По-рано Европейският съюз и Канада също взеха подобно решение.
ЧЕРЕН СПИСЪК
Министерството на търговията на САЩ също така добави повече от 150 самолета от производителя Boeing, експлоатирани от руски превозвачи, към списък на самолети, които може да са извършили нарушения на американския експортен контрол.
Самолетите принадлежаха на авиокомпании като Aeroflot, AirBridge Cargo, Utair, Nordwind, Aviastar-TU и Azur Air. Въпросният автопарк е бил използван за превоз както на пътници, така и на товари.
Пътнически самолет катастрофира в Южен Китай (видео и снимки)
Правейки това, американското министерство отбеляза, че всяка дейност в областта на поддръжката, ремонта, зареждането с гориво и други услуги за самолета нарушава контрола върху износа на САЩ.
Добавя се, че компаниите са обект на американското законодателство.
„Това може не само да доведе до загуба на лицензи за износ, но може да доведе и до тежки глоби и значителни присъди лишаване от свобода“, пише в него.
По-рано този месец американските власти добавиха още 70 руски компании към черния си списък с компании, с които търговията е забранена до следващо нареждане. Редица предприятия за производство на самолети също са в този списък.
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts
Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук
За забавни видеа ни последвайте в TikTok
Следвайте ни и в Инстаграм