По време на среща с журналисти, директорът на ДКТ „Иван Радоев“ Димитър Кабаков отправи призив към политическите сили в Плевен в лицето на депутатите от 15-ти МИР - Плевен за подкрепа относно реализирането на проекта за ремонт на сградата на плевенския Драматичен театър.

"Театърът е на Плевен и мисля, че всички имат интерес от това, той да е в добро състояние. Затова молбата ми чрез вас, медиите до всички политически сили в града е: "Дайте да работим заедно!".

Директорът на ДКТ "Иван Радоев" се срещна с представители на медиите, след като депутатите от "Продължаваме промяната" Иван Христанов и Иван Манев заявиха в пресклуба на БТА в Плевен, че поради липса на актуализация, а и евентуална злоумисъл, проектът за ремонт на сградата на плевенския театър, за който имаше вече одобрени малко над 4,7 милиона лева, не може да се осъществи.  

"Аз нямам никакви претенции към никоя партия и не съм от нито една партия и да ми се каже, че ръководството на театъра е спряло тези пари, за да може да се говори лошо за някоя политическа партия, вярвайте ми що за идиот трябва да съм, за да направя такъв "курбан" от близо пет милиона за такава цел. Няма защо. 

Театърът на Плевен не е собственост на никой директор, нито на никоя партия. Това е основният културен институт на града и мисля, че всички ние тук трябва да работим в името на това, този културен институт да се развива по най-добрия начин.

Затова за мен беше много голяма изненада, когато двамата плевенски депутати от „Продължаваме промяната“ излязоха с твърдения, които - ще бъда по-мек, просто не са проверени".

По времe на срещата, директорът на ДКТ "Иван Радоев" Димитър Кабаков представи пълна хронология, свързана с подготовката на проекта за основен ремонт на сградата на театъра в Плевен.

През 2014-та година, когато директор на театъра е Илко Иларионов, Министерство на културата възлага и заплаща на архитект Иво Петров да проектира „Задание за цялостен ремонт на Театъра“. То е извършено през 2015 г., като сумата от 4 770 040 лева, по разчети от тогава, е осигурена по Оперативната програма „Регионално развитие” 2007-2013 г. на Европейския съюз.

Въпреки че процедурата е завършена успешно, парите така и не стигат до Театъра и ремонт не е започнат.

През 2019-та година, директорът на ДКТ „Иван Радоев“ Васил Василев извършва необходимите действия за издаване на Нотариален акт на Театъра и тогава се разбира, че има парцел от 400 квадратни метра, до служебния вход, който е собственост на театъра. Взима се решение, в бъдещия ремонт да бъде включен и този парцел, което налага цялостно препроектиране на Заданието за ремонт.

На 31.01.2022 г., Васил Василев, внася заявление до Министър Атанасов, в което се иска отпускане на средства за капиталови разходи за 2022-ра година, които до този момент не са предвидени в бюджета. Поискано е предвидените до този момент 4 771 040 лева, които са по разчети от 2015-та година да бъдат актуализирани. Това се изисква, тъй като решението и възлагането на техническия проект за ремонта е направен  и платен по Задание на Министерство на културата, а не от ръководството на Театъра.

В началото на май 2022 г. за врид директор на театъра е назначен Димитър Митев/Кабаков/.

На 13.05.2022 г. е входирано искане от Димитър Митев до министър Атанасов, да бъде предадена на Театъра документацията от 2015 година, която се намира в архива на Министерството. Това се налага, поради бъдещи изменения в правилата за разрешение за строеж. Предишното разрешение на Театъра е изтекло и подновяването му трябва да се извърши спешно до 20.05.22 г. Цяла седмица няма отговор от Министерството, въпреки че на Министъра му беше обяснено необходимостта от експедитивност. Документите ни бяха предадени на 20.05.22 сутринта, в Министерството в София и внесени два часа по късно в Община Плевен, където ги приеха в последния възможен момент.

На 05.07.22 г. Министър Атанасов подписва писмо до театъра, в което уведомява ръководството, че е одобрил искането за 4 771 40 лева и може да се пристъпи по процедура по реда на ЗОП. За исканото актуализиране на средствата – нито дума.

Писмото е изпратено до Театъра със сбъркани реквизити, които не подлежат на коментар. Първо е сбъркано името на директора. Второ, въпреки че пише както на плика, така и вътре в писмото, че е предназначено за ДКТ „Иван Радоев”, Плевен, то е изпратено на адрес в Стара Загора, ул. Генерал Гурко 46.

„Няколко дни по-късно получаваме обаждане от директора на Кукления театър в Стара Загора Дарин Петков, който ни уведоми, че въпросното писмо е попаднало при него.

Тъй като отпуснатата сума не беше актуализирана, от наша страна

пристъпихме към актуализиране на КСС, на части от проекта, които да могат да се поберат в рамките на тези 4 770 040 лева. Съвместно с архитект Иво Петров, както и с колегите от страна на Нови сцени, беше решено да се актуализира частта на Сценичната механизация и Художественото осветление, като се поиска разрешение от страна на Министерството за бъде проведена процедура по ЗОП, само за тези части“, разказа Димитър Кабаков.

На 15.09.22 е получен договор от страна на архитект Иво Петров, за цялостно препроектиране на плана за цялостен ремонт на театъра. На същата дата е утвърдено от Димитър Митев/Кабаков/ и задание за цялостна преработка на проекта.

На 03.10.2022 г. е внесено писмо до Министъра на културата с което се предлага да бъде разрешено усвояването на сумата от 4 770 040 лева за частичен капиталов ремонт, който да включва частите на Сценична механизация и Художествено осветление. Към писмото са приложени и актуализирани КСС-та на тези части.

В началото на месец октомври са започнати преговори с Фирма Крипто Енерджи, на която е възложено да бъде извършено обследване за енергийната ефективност на Театъра и процедура по издаването на технически паспорт на сградата.

На 08.11.2022 г. е подписан договор с цел да може театърът да кандидатства по Програмата за енергийна ефективност, по Плана за възстановяване и развитие. Средствата, предвидени по тази програма са в рамките на до 3 600 000 с ДДС, на обект и могат да се изразходват за саниране, смяна на дограма, система за отопление, климатизация и вентилация. Театърът отговаря на всички изисквания по Програмата и може да получи пълното финансиране.

За сведение  към момента, Национална опера, София, след подробно обследване е получила от немски консорциум предложение за подмяна на сценичната механизация, което възлиза на 20 000 000 евро.