Макар и често да свързваме обучението по медийна грамотност с деца в училищна възраст и най-вече – с тийнейджърите, добре е то да започва много по-рано, още в градината, като ключова роля в този процес при най-малките играе родителят.
Това обясни детският психолог и експерт в областта на онлайн безопасността Доника Боримечкова, която е част от екипа на асоциация „Родители“ в предаването „Кой говори“.
Съвместните онлайн активности, контролът над потреблението, и най-вече – активната двустранна комуникация между родител и дете по отношение на поведението му онлайн са важни не само за развитието на детето, но и имат ключова роля като ранна превенция на рисковете в интернет, стана ясно от разговора.
По думите на психолога, родителите дават пример на децата, прекарвайки значително време в работа пред екрана.
Затова е добре те да им споделят детайли от своята работа, да ги въвеждат в нея, а защо не и да им демонстрират ключови дигитални умения, като използване на мейл или търсачка.
Как да бъдем добри партньори на децата в живота им в дигиталното пространство, да разпознаваме потенциални проблеми и да превърнем екраните в помощник, а не в бариера за семейния живот?
Чуйте целия разговор с Доника Боримечкова в звуковия файл: