Откриха новата ж.п. линия, която свързва стратегически две държави Франция и Германия. Влакът от Париж до Франкфурт стига за 8 часа. Влакът Бургас – София, дори и бърз, взема разстоянието за 7 часа, а със закъсненията може да стане и повече от 8 часа. Няма да коментирам липсата на отопление и възможностите за изхвърляне на пътниците някъде по пътя, заради аварии. Стана ми тъжно за видя, колко далеч се намираме и днес. Нашите политици твърдят, че сме на пътя на Европа… това пътуване ще се окаже много дълго и мъчително явно. Все още не са излезли от страната на социалния, транспортен и здравен хаос“, коментира в ефира на Дарик д-р Зияд Ел Масри.

По думите му, цяла България върви с темпото на БДЖ при това не към Европа, където сме задминати и от тези държави, с които стартирахме заедно пътя си към ЕС.

Като експерт по здравеопазване, той не пропусна и темата с медицинските хеликоптери. „Обещаха да бъдат до края на годината шест броя. После обещаха, че до декември ще са четири броя. В крайна сметка имаме само един, за който и нищо не се чува. А през това време се случват други интересни неща в сферата на здравеопазването. Бюджетът на НЗОК става все по-огромен. От 8 млрд. лв. през 2024 година, сега за здравната каса са гласувани 9, 4 млрд. лв. Това е стряскащо голяма сума, която за жалост, отново не е за доболнична помощ, а за големите болници и техните големи фармацевтични компании. Профилактиката явно не е приоритет за управляващите, но именно тя може да спести не само излишни разходи за здраве, но най-вече да запази животът и здравето на гражданите“, коментира още д-р Зияд Ел Масри.

Той е на мнение, че важна част от средствата за здраве трябва да бъдат насочени и към социалните услуги за възрастните хора. За движението на влакове, медицински хеликоптери и линейки из богатият сграден фонд на родната медицина, чуйте повече от него в звуковия файл: