Качеството на ремонта на АМ „Тракия“, една от най-смъртоносните в Европа, има отношение към катастрофите, но да взимаш проби от пътна настилка, която е строена преди 10 години и от резултатите, на които няма да произтече абсолютно нищо, поради простата причина, че освен амортизацията, която е нормална, е изтекла и гаранцията на строителството, е нелепо, коментира в Обзорната програма на Дарик Пловдив директорът на Института по пътна безопасност Богдан Милчев.
По думите му, проби трябва да се вземат от новостроящи се и новопостроени пътища като магистрала „Европа“, пътя Ботевград-Видин, магистрала „Хемус“ (Лот 1) и магистрала „Тракия“ от Чирпан до Стара Загора.
Милчев подчерта, че проверките на вътрешното и регионалното министерство на настилката на АМ „Тракия“ се правят само, за да се оправдае харченето на едни 300 млн. лева за ремонта на участъка от пътната артерия от Стара Загора до Ямбол. А тези пари могат да се насочат към много по-спешни ремонти на пътни съоръжения, станали печално известни с тежките катастрофи със смъртни случаи, допълни той.
От Института по пътна безопасност съвсем скоро ще излязат с отворено писмо до президента, премиера и медиите, да получат правото за 2 години да създадат стандартите за управление на риска, като поемат ангажимент още през първата година да бъдат намалени жертвите с между 50 и 100 човека по-малко.
„Искаме това единствено и само защото някой трябва да поеме отговорността за това, което се случва" , категоричен е Богдан Милчев.
По отношение на пробива под Водната палата в Пловдив, срещу реализацията на който има обществено недоволство, той коментира, че е необходимо Община Пловдив да направи одит за безопасност на съоръжението. До момента обаче това не се е случило, каза още той.
По думите му, ако пробивът с кръстовище на две нива бъде построен качествено, няма да се наводнява при всеки пороен дъжд. На въпрос ще се разтовари ли действително трафика с реализацията на проекта, директорът на Института по пътна безопасност обясни, че това ще се случи, само ако подобни съоръжения се изградят и на други места в Пловдив.
Цялото интервю на Искра Койчева с Богдан Милчев чуйте в звуковия файл.