Близо 70% от учителите не налагат санкции на учениците си, защото процедурата е бавна и мудна, а над 86 на сто от тях смятат, че тя трябва да бъде олекотена. Това сочат резултатите от проучване на синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“, проведено сред 2890 педагогически специалисти и заинтересовани. Според синдиката това показва, че на практика този инструмент за подкрепа не работи. От там настояват да се въведат ясни задължения, както и финансови санкции при нарушение на училищния правилник. 

Съдят 40-годишен добричлия за отвличане и блудство с дете

63,5% от запитаните споделят, че при тях няма практика да се налагат санкции, защото процедурата е тежка и безсмислена, а 57,5 на сто от анкетираните твърдят, че директорът не разрешава налагане на санкции заради делегирания бюджет и отлив на ученици, показват още данните от проучването. От синдиката настояват в ЗПУО да се вмени задължение за сключване на договор между родителя и образователната институция по отношение на училищния правилник със съответните финансови и административни санкции. На въпроса: „Смятате ли, че ангажираността на родителите ще се повиши при сключване на такъв договор над 85,2% са отговорили твърдително. Според „Синдикат „Образование“ е необходимо да се облекчи процедурата по налагане на санкции, както и да се въведе оценка „Дисциплина“ в четири степени, която да влияе на формирането на бал при кандидатстване. Трябва също да се намали тежестта на броя ученици като компонент за формиране на бюджета на образователната институция, смятат още от синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“.

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

За забавни видеа ни последвайте в TikTok

Следвайте ни и в Инстаграм