85% от учителите смятат, че обемът на домашните работи не трябва да се регламентира в административен акт, а над 95% са убедени, че намаляването на домашните няма да повиши резултатите на учениците. Това сочат данните от Национално проучване на синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“, направено сред 5125 учители и заинтересовани лица през последните 10 дни. Допитването е във връзка с готвените промените в Наредбата за оценяване на резултатите на учениците, в частта, свързана с ограничаване на домашните работи. Проектът за промени е качен на сайта на МОН. Бележки, становища и предложения по него могат да се изпращат към дирекция „Съдържание на предучилищното и училищното образование“ до 28 август включително. 

Запитани „Смятате ли, че трябва да се дават задачи за самостоятелно писмено изпълнение на учениците по време на ваканциите?“, над 41% от респондентите са отговорили, че това може да се прави само по БЕЛ и математика в началния етап; 34.5 на сто са категорично против, а близо 22% са заявили, че могат да се дават задачи за самостоятелна работа по всички предмети. Само 12% от анкетираните допускат, че обемът на домашни работи може да бъде регламентиран в наредба. Ограничаването на професионалната преценка на учителя с намаляване на домашните, е пореден флирт с българския родител, смятат 86% от анкетираните. От Синдикат „Образование“ изпратиха до медиите позиция, в която се казва, че застават зад категоричното становище на учителите, че многообразието в образователните институции в България е огромно и намесата в професионална сензитивност на учителя ще нанесе повече вреди отколкото ползи.

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следвайте ни в LinkedInФейсбук, TikTok и Инстаграм