Изработен е генерален план на общественото пристанище във Видин. На експертен съвет в Областната администрация във Видин проектантският екип, изготвил плана, представи основните насоки на концепцията. Домакин на срещата бе областният управител на Видин Иво Атанасов:

"Това е една устройствена основа за изграждането, разширяването и развитието на всяко пристанище за обществен транспорт. С него се определят и концепциите за дългосрочно развитие на съответната територия и акваторията към пристанището. Планът трябва да определи и общата техническа инфраструктура на пристанището. Особеното, на което ще ви моля да обърнете внимание, е публичната общинска собственост на Речна гара във връзка с подходите в частта на плана за автомобилния транспорт при посрещането на корабите. Тази организация на движението, която, съгласно Закона за местното самоуправление и местната администрация, се извършва от кмета на Община Видин."

Генералният план е изготвен по поръчка на Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" и обхваща около 1,4 километра от крайбрежието на Дунав - от Колодрума до Телеграф капия, обясни авторът на проекта арх. Николай Няголов:

"Може да има предложения за корекции. Всичко, което е разумно и е в рамките на закона, може да бъде отразено. Имахме среща с кмета, с главния архитект. Част от решенията, включително обособяването на една малка марина на територията на пристанището, е идея, която излезе от там. Разбира се, Общината разви една доста по-широка идея за развитие на цялата брегова ивица - и на север, и на юг. Това излиза

извън обхвата на нашата разработка, макар че идеите, които бяха споменати, наистина са много добри - на север също възможност за развитие на водни и речни спортове, но не сме ги включили тези неща в този проект, защото нямаме право, но в зоната, където имаме правно основание, успяхме, след дискусия относно очакванията за пътнически кораби, които биха дошли, техния размер и т.н., да намерим място за такава марина."

Генералният план на пристанище Видин-център предвижда обособяването на общо 8 понтона за акостиране на пътнически кораби и стоянка за малки плавателни съдове и яхти в района на Колодрума.

"Като краен резултат получаваме обособяване на 8 корабни места, като три от тях вече са съществуващи, добавяме две на север и три на юг, за да получим съобразно най-перспективните, най-оптимистичните очаквания за брой възможни кораби, които да пристават в един и същи момент на Видинския бряг. Стъпили сме на база 110-метрови пасажерски кораби, които са едни от най-разпространените за движение по течението на река Дунав, 15 метра преди и 15 метра след кораба са резервирани територии за маневри, т.е. около 140 метра се получава оперативната зона на един кораб. Предвидено е разстояние около 25 метра от кейовата стена и около 60 метра оперативна акватория", допълни арх. Няголов. 

По време на срещата бяха дадени препоръки за корекции в плана и за съгласуването му с намеренията на Община Видин, която също е изготвила инвестиционен проект за благоустрояване на района на

крайдунавския парк, който граничи с пристанището. Предстои генералният план ще бъде съгласуван с държавните институции, а едва след утвърждаването му ще може да се търси финансиране за реализация на инвестицията. 

"В момента правим Генерален план. Генералният план, съобразно Закона за морските пространства и вътрешните водни пътища на Република България и Закона за устройство на територията, е специализиран Подробен устройствен план. Това е второто ниво на проектиране на територията на страната. След това вървим в работни устройствени планове, когато е необходимо, и тепърва на идейни проекти, технически проекти и инвестиционни проекти. Т.е. самият вид на понтона, стълби, трапове, рампи и т.н. ще бъдат определени в една следваща фаза", обясниха от проектантския екип.