
Въвеждането на „зелена зона” във Варна, което на няколко пъти бе отлагано и трябваше да е факт в началото на есента, се бави заради строителни фирми. Това заяви пред Дарик директорът на предприятието „Общински паркинги и синя зона” Младен Иванов, който отказа да се ангажира със срокове.
„Не знам поради какви причини се бави строителството. В квартал „Чайка” е свършена не повече от 5 % от възложената работа. Надявам се строителите да започнат да работят по-активно. Две фирми са спечелили обявените обществени поръчки за районите „Одесос” и „Приморски”. Някъде има напредък, но не виждам в близките месеци да приключи работата. Не мога да се ангажирам със срок, защото на мен не ми дават срокове. Забавянето на републиканския, а съответно и на общинския бюджет, отложи провеждането на обществената поръчка за софтуера на „зелената зона”. Надявам се да бъде обявена скоро, но също не мога да се ангажирам колко време ще отнеме”.
Цените за паркиране в „зелената зона” ще бъдат същите като в „синята”. Очакваните приходи са близо 5 млн. лева на година
„Идеята на зоните е въвеждането на ред и правила за паркиране. Също така се намалява паразитният трафик от търсенето на свободни места, който е съществен за малките улички”.
Според Младен Иванов след въвеждането на „зелената зона” няма да се натоварят граничните с нея райони, в които паркирането ще е безплатно.
„Ще се увеличи разстоянието от мястото, където човек може да си остави автомобила, за да отиде и да свърши някаква работа в центъра на града, например. Засега не се планира въвеждането на платено паркиране в други райони в града. Имаше анализ за платено паркиране на плажната ивица в кварталите „Аспарухово”, но местните жители се обявиха против”.
За последните 5 години броят на електромобилите във Варна се е увеличил три пъти. Те ще продължат да паркират безплатно и в „зелената зона”.
Служители на „Общински паркинги и синя зона” поставят средно на ден между 150 и 200 скоби на автомобили. Има и системни нарушители като шофьор, чийто автомобил е бил вдиган от „паяк” четири пъти за един месец.
Застрахователните фирми отказват дори да изготвят оферти за дейността по репатриране на автомобили. Поради тази причина виновният служител, който преди месец изтърва „Мерцедес” при вдигането му, сам ще възстанови щетите на собственика. Освен това той е наказан дисциплинарно, добави Младен Иванов.
Цялото интервю с Младен Иванов може да чуете в звуковия файл.
* Публикация по Проект на Дарик радио "Безопасни улици с Дарик", финансиран от Община Варна по процедура "Конкурс за медийни проекти 2023"