Проблемът с климатиците в БДЖ се оказва сериозен - той се проявява при немските вагони, бивша собственост на Дойче бан. Проблемът е, че инженерите на БДЖ не знаят как да го решат.

Така пътуването с държавните железници може да се окаже предизвикателство в летните жеги. Особено ако не работи климатикът или ако такъв няма.

Вчера в медийното пространство се появи информация, че климатикът във влака между София и Бургас се е повредил, прозорците не се отваряли и температурата стигнала 40 градуса. Това обаче не спира верните фенове на железницата.

„Цената е много ниска, за три лева да пътуваш 100 километра, аз до Централни хали да отида и да се върна давам 3.20 лв. БДЖ си е БДЖ”, казва Вълко, който често използва услугите на държавната железница.

И все пак се оказва, че проблемът с климатиците е по-сериозен - вагонът излиза от гарата в изправно състояние, но някъде по трасето климатикът спира.

Министърът на транспорта и съобщенията посочва,че няма пълна яснота защо се проявява тези проблемиът.

„Инженерите в БДЖ не са в състояние да посочат техническата причина, поради която не може да се рестартира климатика по време на движение’, каза Караджов.

Транспортното ведомство взема временни мерки за лятото. Ще се вземат вагони от линии: Ветово - Сеново, Хисаря - Долна Махала и Левски - Троян. Те ще служат за резервни при композициите с германски вагони и при повреда на климатика пътниците ще се местят в резервен вагон.

„Хора от ръководството на БДЖ ще пътуват във всеки един от тези влакове. С тях ще бъде и техник, който може да оправя, евентуално, климатици. Където и както възникне проблем се започват опити да бъде поправен в движение”, заяви министърът.

Той настоява за бързо решение на проблема. В противен случай ще поиска оставките на ръководството на БДЖ Пътнически превози.

„Цялото им ръководство е получило жълт картон и в случай, че не се подобри ситуацията, мисля, че ще имаме първите уволнени”, заяви Караджов

Линиите с временно отнети вагони ще бъдат компенсирани с автобуси с климатик. А тъй като германските вагони не са купени директно от Дойче бан, а от фирма посредник, тепърва ще се налага комуникация с германските железници за съвместно отстраняване на проблема, съобщи NOVA.