Служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков поиска оставките на генералния директор и на председателя на Управителния съвет на Национална компания „Железопътна инфраструктура“. Причината - занижен контрол на безопасността и зачестилите инциденти по жп инфраструктурата.
От министерството припомнят последния случай от 01 август в участъка Мирково – Долно Камарци, където 5 вагона излязоха от релсите и доведоха до временно спиране на влаковете по Подбалканската линия. Първоначалната информация показва, че става въпрос за лошо състояние на железопътната инфраструктура. Предстои разследване да установи причините.
Според Гвоздейков:
“Сегашното ръководство на НКЖИ многократно показа, че не може ефективно да управлява процесите в една от най-големите държавни компании в България“.
По думите му ситуацията от 01 август отново доказва, че има проблем с управлението на системите за безопасност на жп превозите.
„Освен директора и председателя на борда, отговорност трябва да понесат и служителите, които са ангажирани с експлоатацията на железния път и неговото състояние“, смята още транспортният министър.
Неотдавна от БДЖ пък трябваше да се оправдават за честите закъснения на влаковете. Управителят Венцислав Славков заяви, че заради високите температури има райони, в които скоростта е намалена много, за да се подсигури безопасността на пътниците. Славков обаче се оплака от липса на техници, шлосери и заварчици.