Новите германски вагони, закупени от „Дойче бан” и пуснати по линията София – Бургас, са спрени от експлоатация временно заради профилактика на всички основни електронни блокове и системи. Това каза управителят на „БДЖ – Пътнически превози” Венцислав Славков и допълни, че заради ежедневното им използване голяма част от вагоните дори са надхвърлили времето, в което трябва да се направи нужната ревизия.

Славков коментира и закъсненията на влакове, като каза, че заради високите температури има райони, в които скоростта е намалена много, за да се подсигури безопасността на пътниците. 

На всеки 12 000 км трябва да се прави профилактика на композициите с новите германски вагони, а за по-малко от един месец експлоатация, те вече са прехвърлили този лимит, каза Венцислав Славков.

“Тъй като всички очакваме, че тези вагони едва ли не като влязат в експлоатация и край – няма спиране, няма да се повреждат, няма. С това наше желание наистина да ги движим постоянно, да задоволим интереса на хората с тези два влака с тези вагони, част от вагоните прехвърлиха пробега за съответната профилактика. А като не направите профилактиката на едно нещо навреме, ако щете и на обикновен климатик филтрите, ако не ги изчистите навреме, той започва да работи по друг начин и това е една от причините да извадим единия състав от влаковете и да пуснем вагони, които не са климатизирани от старите вагони”, каза Славков. 

Закъсненията на влакове по различни маршрути в страната той обвърза с високите температури, тъй като на места скоростта е намалена драстично. А за нужните профилактики на системите във вагоните, които трябва да се направят, обясни:

“Температурата на въздуха нали я даваме 40 градуса, но нагряването на метала, покривите и самата конструкция на вагона странично, скача температурата с близо 20 градуса. Имайте предвид, че ако отвън е 40 градуса температура на въздуха, температурата на метала е 60 градуса и ние искаме температурата вътре във вагона да е 20 градуса. Направете сметка каква мощна климатична система трябва да има този вагон.”

Славков обаче се оплака от липса на техници, шлосери и заварчици, като коментира:

“С по трима-четирима електротехника се опитваме да въведем 76 вагона, искаме да стане по-бързо, отколкото това, което е направено през годините назад. При положение че тогава и заводите са имали повече персонал.”

Той допълни, че вече има счупвания по вътрешността на новите композиции и подчерта, че е отговорност и на пътниците да ги пазят.

Чуйте прикачения звуков файл