За създаването в спешен порядък на дирекция "Зелена система" към Община Пловдив настояват за пореден път съветниците от ДБ Пловдив.

„Многократно сме отправяли въпроси защо това не се случва, но отговор от кмета Здравко Димитров и екипа му няма. В последните седмици напрежението заради изсичането на дърветата по бул. „Васил Априлов“ (независимо от последния развой заради решението на съда), поставя отново, и то незабавно, нуждата от приемане на внесеното в Община Пловдив предложение от „Демократична България“ за  създаване на такава дирекция“, категорични са Добромира  Костова, д-р Веселка Христамян, Владимир Славенски и адвокат Веселина Александрова.

Според тях, отлагането от местната управа на предложението, включващо цялостен план за организация на работата на отдела и длъжностните характеристики, е меко казано странно, при условие че то е изработено и съгласувано с компетентни институции и организации, включително Съюза
на ландшафтните архитекти, и стигна до крайния си етап - определяне възнагражденията от страна на настоящото управление на Пловдив.

„Най-вероятната причина за отказа на кметския екип е притеснението им, че с новата структура ще се извършва контрол на дейностите по управление, развитие, поддържане и планиране на трайната зелена растителност в
Пловдив,  както и контрол върху инвестиционни проекти във всички фаза на одобрение, гласуване и реализацията им“, подчертават съветниците от ДБ в ОбС на Пловдив.

Още преди три години от групата не подкрепиха промяната на ПУП-а за кв. "Триъгълника", която включваше и случилото се вече изсичане на дървета по обновения и с парите на пловдивчани бул. "Васил Априлов". Тогава четиримата съветници остро възразиха и срещу планираното частично унищожение на площадчето пред кино „Гео Милев“.

Последва организираното от ДБ Пловдив обсъждане за Общия устройствен план, което беше категорично подкрепено от представителите на гилдиите.

По време на дебатите в ОбС многократно беше поставен и въпросът „Защо пробивът под Централна гара се удължава към бул. "Васил Априлов", а не се използва удобството на настоящото кръгово, с което, според експерти, моторните превозни средства могат да се престоят и включат в различни посоки на движение, без да се налага разширение с локални платна по бул. "Васил Априлов". ДБ проведоха и редица срещи с представители на Камарата на
архитектите в България, които  също споделиха, че пробивът има редица проблеми, най-вече в излазът му на „Васил Априлов“. Бяха проведени срещи и с представители на НКЖИ по темата, но за съжаление не беше постигнато споразумение.

От ДБ внасят питане до кмета Здравко Димитров какво се случва със предложението им за създаване на новата „зелена“ структура към администрацията.

Съветниците очакват отговор до следващата сесия на ОбС на Пловдив.