Пловдив расте като гъба в последните години. Индустриалните зони край града се множат и привличат все повече социални мигранти от съседните общини и области. В резултат на това нараства броят на населението, което поставя нови предизвикателства пред местната власт. Живеещите в Пловдив генерират огромни количества отпадъци, чието събиране и депониране се превръща в огромен проблем. И ако институциите не могат да се справят с него, наред сме ние, гражданите.

Решение има, стига да стане обща кауза на пловдивчани. Предлага го кампанията на "Марица" и "Хермес Медиа" под надслов "За по-чист град". Тя стартира вчера с тържествено откриване на специализираната изложба, подредена на входа на Цар-Симеоновата градина край фонтаните до Военния клуб.

Фокусът на кампанията е насочен към общите усилия на институциите, бизнеса и гражданите и малките стъпки, с които можем да постигнем голямата цел. 
"Пести, чисти и рециклирай! Да започнем сега!" гласи основният призив на кампанията. На него вече откликнаха представителите на Община Пловдив, областната администрация и бизнеса, които бяха гости на официалното откриване на експозицията от 20 пана.

Сред тях бяха кметът на Пловдив Здравко Димитров, областният управител Ангел Стоев, зам.-кметът с ресор „Екология и здравеопазване“ Анести Тимчев, заместник-управителят на Пловдивска област Даниела Николова.

Кампанията „За по-чист град“  ще продължи през целия септември.

Освен едноименната изложба, темата за градската екология и личния ни принос към подобряване на качеството на жизнената среда ще бъде предмет на поредица публикации във вестник "Марица" и сайта Marica.bg. В тях ще ви срещнем с учени, зелени активисти и мениджъри на социално отговорни компании, които ще ни представят своя опит и пример за това как можем да намалим вредните въздействия от човешките дейности върху околната среда, а като първа стъпка - как да събираме разделно отпадъците.

Фотоизложбата ще остане на входа на Цар-Симеоновата градина до 30 септември. В експозицията са представени добрите практики на бизнеса,който инвестира в кръгова икономика, енергоспестяващи технологии, енергийна ефективност, отговорно събиране и рециклиране. В инициативата на "Марица" се включиха редица от лидерите в индустрията в региона -  Холдинг „КЦМ“ АД, „Европейски пътища“, „Монди“, „ЕВН“, ВиК-Пловдив, Банка ДСК, "Порше Пловдив", "Булекопак", "Шнайдер Електрик България", Аптеки 36,6 и лаборатории "Рамус".
 
С усилията на местните фирми обаче не се изчерпват стъпките, които Пловдив трябва да направи, за да подобри качеството на живот в градската среда. Затова и кампанията „За по-чист град“ има много важен втори акцент, насочен изцяло към гражданите. Защото вярваме, че да сочим с пръст институциите не е достатъчно. Ако всеки от нас приеме каузата като своя и промени навиците си, ефектът ще е огромен.

Амбицията ни е да развиваме проекта „За по-чист град“, като увлечем в него не 200 или 2000 души, а поне 200 000 пловдивчани. Стани един от нас!