За да могат българските граждани да бъда информирани за всичко, свързано с приемането на еврото, специализираният съвет към Министерството на финансите прие стратегия за информация и публичност на присъединяването на България към еврозоната.
Целта на стратегията е да популяризира процеса на подготовка на страната ни за присъединяване към еврозоната, тъй като замяната на лева с евро ще засегне всеки човек, живеещ или пътуващ от и до България. Следователно доброто информиране на обществеността за въвеждането на новата валута е от решаващо значение за успешното протичане на процеса.
Пеканов пред Дарик: Трябва да се борим за влизане в еврозоната на 1 януари 2024
Основен фокус ще бъде поставен върху успокояване на страховете на българските граждани от покачване на цените в резултат на приемане на еврото. Кампанията ще обърне сериозно внимание и върху мерките за защита на потребителите.
Основните послания, отправени към отделните целеви групи, трябва да бъдат разработени така, че да отговарят на техните интереси и ценности, но най-ваче да дават конкретни отговори на въпросите, които си поставят относно това как въвеждането на еврото ще повлие на икономическия им живот.
Пеканов: Трябва да сме много внимателни с препоръките за замразяване на пазарните механизми
Информационни канали
За осъществяване на целите на Комуникационната стратегията ще се използват всички подходящи канали - телевизия; радио; социални медии; интернет страници; печатни материали; публични събития; обучения; лидери на мнение от съответната социална общност/организации, подкрепящи съответната уязвима група; популярни лица, инфлуенсъри, влогъри и други. Изборът им ще зависи от спецификата на целевите групи, техните очаквания и нагласи.
Телефонна линия за еврото
Поради високата обществена значимост на процесите по замяна на лева с евро, ще бъде открита специална телефонна линия. Телефонът ще е безплатен за обаждащите се, като ще работи от понеделник до петък от 09 до 19 часа. За колцентъра е необходимо да бъдат наети и обучени минимум десет оператори, които своевременно и компетентно да дават отговори на въпросите на всеки заинтересован.
Официалното откриване на телефонната линия е подходящо да стартира между 12 и 6 месеца преди датата на въвеждане на еврото в България, и да продължи до края на периода, в който левът и еврото ще бъдат едновременно законно платежно средство. Популяризирането на този канал за информация също ще бъде част от информационната кампания.
За да се осигури предаването на бърза, точна и актуална информация за процеса на замяна на националната валута с еврото, е подходящо да се избере/назначи говорител/и по темата. Говорителят следва да бъде способен да представя информацията ясно и точно, както и да вдъхва доверие в обществото.
Финансист пред Дарик: Все още има някаква възможност да приемем еврото през януари 2024
Създаване на евромобил
Специално брандиран автомобил/бус ще пътува из страната в рамките на 100 дни преди въвеждането на еврото, с цел информация за евро валутата. Маршрутът може да включва както големите населени места, така и отдалечени/труднодостъпни места. Чрез него ще се предоставя бързо и по-качествено информация, както и рекламни материали. Посещението на евромобила ще бъде със съпътстващо събитие с участието на популярни лица, част от информационната кампания, и използването на различни аудиовизуални техники.
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts
Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук
За забавни видеа ни последвайте в TikTok
Следвайте ни и в Инстаграм
Още по темата
- „България танцува“ за 18-и път в Димитровград
- IAB Digital Day 2024 очерта бъдещите тенденции в дигиталния маркетинг
- Първата страна в Европа: България пуска собствен езиков модел за изкуствен интелект
- Общински съвет - Плевен заседава извънредно на 21 ноември, обсъжда промени в Инвестиционната програма на Общината