Всяка община в аптечната си карта да попълва конкретните форми към нея, след което данните да бъдат обобщавани. Около това се обединиха участниците в проведена работна среща в Областна администрация - Плевен във връзка с разработване на Областна аптечна карта, която трябва да бъде изготвена съгласно Заповед на министъра на здравеопазването №РД-02-194/1.08.2022 г. и на основание чл. 25, ал. 4 от Закона за администрацията, чл. 227б, ал. 2 от Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина.

Заседанието на областната комисия за изготвяне на Областна аптечна карта откри областният управител Иван Петков в присъствието на директора на Регионалната здравна инспекция – гр. Плевен Илиян Минчев, директора на дирекция „Медицински дейности“ към Регионална здравна инспекция - гр. Плевен Ваня Иванова, заместник директора на РЗОК – гр. Плевен Десислава Панталеева, както и представители на 11-те общини от плевенска област.

За първи път на дневен ред излиза проблемът с аптечната помощ и това е подходящ момент да се види какво е състоянието, какво може да се желае и да се поправи в това отношение, подчерта д-р Минчев по време на срещата.

В рамките на проведената среща - дискусия, бяха поставени основни проблеми в област Плевен, сред които необходимостта от повече аптеки в областта с денонощен режим на работа и разширяване броя на тези, които работят със здравната каса.

Област Плевен отговаря на изискванията и основната част от лекарствените продукти минават по здравна каса. Основна цел е малките населени места да се направят по-привлекателни за аптечната мрежа и да се работи за подобряване на денонощния режим.

Предстои РЗИ да представи доклад към Националната комисия, като преди това ще се проведе заключителна работна среща преди крайния срок за подаване на Областните аптечни карти.