Най-често разпространението на фалшивите новини се базира на доверието, което имаме на близки, приятели и познати или просто на хора, които харесваме. Изследванията показват, че потребителите в интернет се поддават на fake news, само защото, това което слушат и четат, допада на собствения им начин на мислене. Това обяснява и причината да не се проверява истинността на информацията, а директно да се споделя, независимо дали чрез социалните мрежи или от уста на уста.

Динамиката в дигиталния свят е същата като тази във физическия свят, коментира в ефира на Дарик Дидо Манолов, доктор по психология, който анализира поведението на потребителите в интернет.

Препоръките действат "заразяващо", а споделянето на фалшивите новини, които са ни заинтригували, води до лавинообразното разпространение на заблуждаващи или подвеждащи информации, които нямат нищо общо с истината.

Как да разберем дали сами се заблуждаваме? - слушайте в рубриката "В дълбините на дигиталния океан" с Дидо Манолов - доктор по психология и гост-водещ в ефира на Дарик Пловдив. 

Автор: Дидо Манолов

Продуцент и редактор: Лалка Златанова

Аудио и видео монтаж, саунд дизайн и постпродукция: Петър Тодоров