В проекта за разширяване на варненския булевард „Цар Освободител” от летището до булевард „Васил Левски” не е предвидено изграждане на велоалеи. Има обаче техническа възможност такива да се добавят към по-нататъшните разработки. Това обясниха проектантите по време на общественото обсъждане, което се проведе при голям интерес от страна на експерти, граждани и собственици на имоти в близост или в обхвата на проекта.

В проекта за разширяване на варненския булевард „Цар Освободител” няма велоалеи

Според част от присъстващите разширяването на булеварда дава приоритет на транзитния трафик, вместо да се съобрази с нуждите на жителите на крайните квартали. Изказани бяха и резерви по отношение на възможностите за включване в булеварда от по-малките улици в кварталите и от засягането на площи, които биха могли да се използват за изграждане на паркове.

Заместник-кметът Пламен Китипов призова всички мотивирани предложения да бъдат изпратени до общината в писмен вид, за да залегнат в по-нататъшните разработки по проекта. Той подчерта, че те ще бъдат съобразени от Експертния съвет по устройство на територията и могат да бъдат формулирани като задание за изготвяне на окончателния проект. След одобрението на окончателния вариант на проекта ще се пристъпи към процедиране на Подробен устройствен план и инвестиционното проектиране, което вероятно ще бъде на фази.

В проекта за разширяване на варненския булевард „Цар Освободител” няма велоалеи

Проектът за разширяване на варненския булевард „Цар Освободител”  предвижда пътни възли на две нива с пресичащите се бул. „Константин и Фружин“, ул. „Атанас Москов“, бул. „Янош Хунияди“, бул. „Република“, бул. „3-ти март“/ул. „Вяра“, ул. „Поп Димитър“, бул. „Христо Смирненски“. При еднотипните пътни възли от вида „Диамант“ директното трасе на бул. „Цар Освободител“ се явява главно направление, а всички пресичащи го улици – второстепенни, със светлинно регулирани кръстовища на две нива. Така се обезпечава безконфликтно пресичане на главната мрежа и по-бързо и безопасно отвеждане на целия транзитен трафик по посока изток – запад, коментираха представителите на проектантския екип. Заложената скорост от 50 км/ч. Отредената регулация за пълния габарит на булеварда е с ширина от 50 м до 100 м в различните подучастъци.

В обхвата на проекта има резервирано трасе за градска железница, което обаче не е предмет на самия проект. Трасето е изцяло северно от бул. „Цар Освободител“ с габарити от 15 м от началото на обекта до пътен възел с бул. „Христо Смирненски“ и 7 м в участъка от бул. „Христо Смирненски до бул. „Васил Левски“. Предвидено е леката железница да се движи успоредно на булеварда.