
Надценява се влиянието на купения и корпоративен вот. Това заяви Юлий Павлов, директор на Центъра за анализи и маркетинг. Той обясни, че купеният вот се разпределя пропорционално, големите партии купуват повече, защото имат повече пари, но това не изкривява съществено изборите. Това сочат данните от последното електорално проучване на Центъра за анализи и маркетинг, които бяха представени в БТА. То е проведено в периода 31 май – 4 юни тази година като са анкетирани 820 пълнолетни български граждани. 1% от всички анкетирани съответства на около 53 хиляди души, обясни Юлий Павлов. Използвана е двустепенна гнездова извадка и са проведени преки стандартизирани интервюта лице в лице.
“Разликата между ГЕРБ и “Продължаваме промяната - Демократична България” (ПП-ДБ) е малко под 10 %. При нас ПП-ДБ е на второ място с около 1,5 % пред ДПС, които пък са малко преди “Възраждане”. Следва “БСП за България” и “Има такъв народ”, каза Павлов.
По думите му Солидарна България е с 3,2 %, но имат реален шанс да влязат в парламента, след като добавим статистическата грешка. Павлов обясни, че при коалиция “Синя България” е много малко вероятно да има повишаване на резултата, но не е изключено.
“Останалите, които са под 2 % много е трудно да предположим някакъв скок през последната седмица. Това, което може да кажем на този етап, че ще имаме 6 партии в парламента, евентуално 7 ”, допълни той.
