
Всеки втори учител се затруднява да прилага ефективно учебните програми поради липсата на достатъчно помагала и материали. Липсата на добри материални условия е пречка и за около 2/3 от учителите по физическо възпитание в началния етап. В прогимназиалния етап такъв проблем срещат и преподавателите по изобразително изкуство и музика.
Това показва анкета на МОН за оценка на учебните програми. В нея са били поканени да се включат всички педагози в страната, отзовали са се над 18 000. Математика, и география и икономика, са сред предметите с най-много теми и понятия, предложени за отпадане или преместване в друг клас, смятат още учителите.
Критиките за матурите са силно преувеличени, смята Денков
Най-сериозно предизвикателство за тях са новите моменти в учебните програми, като например въвеждането на елементи от областта на статистиката, вероятностите, финансовата грамотност, които изискват повече усилия и нови подходи в преподаването.
Работни групи към МОН преглеждат учебните програми по всички общообразователни предмети, изучавани от I до X клас. Част от този процес са проучванията на мненията на учители, ученици и родители, припомнят от просветното ведомство.
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts
Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук
За забавни видеа ни последвайте в TikTok
Следвайте ни и в Инстаграм