Всеки втори учител се затруднява да прилага ефективно учебните програми поради липсата на достатъчно помагала и материали. Липсата на добри материални условия е пречка и за около 2/3 от учителите по физическо възпитание в началния етап. В прогимназиалния етап такъв проблем срещат и преподавателите по изобразително изкуство и музика.

Това показва анкета на МОН за оценка на учебните програми. В нея са били поканени да се включат всички педагози в страната, отзовали са се над 18 000. Математика, и география и икономика, са сред предметите с най-много теми и понятия, предложени за отпадане или преместване в друг клас, смятат още учителите.

Критиките за матурите са силно преувеличени, смята Денков

Най-сериозно предизвикателство за тях са новите моменти в учебните програми, като например въвеждането на елементи от областта на статистиката, вероятностите, финансовата грамотност, които изискват повече усилия и нови подходи в преподаването.

Работни групи към МОН преглеждат учебните програми по всички общообразователни предмети, изучавани от I до X клас. Част от този процес са проучванията на мненията на учители, ученици и родители, припомнят от просветното ведомство.

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

За забавни видеа ни последвайте в TikTok

Следвайте ни и в Инстаграм