"Позитивно е преживяването да правиш филм в България", така режисьорът Тео Ушев коментира своя филм „Ф1.618“, броени дни след официлната му премиера в новото предаване на Дарик – "Посока Култура", с водещ Мирослав Боршош.
Филмът представя любовта и безсмъртието, но ни запознва обаче с една антиутопия- безсмъртните са лишени от всичко човешко, от смисъл.
Действието се развива след апокалипсис. Как да го избегнем?
Световноизвестният режисьор Тео Ушев ще представи премиерно „φ1.618” в Бургас
"Глеайте и ще разберете. Всички отговори са във филма. Който има очи- ще види", коментира режисьорът.
"Само веднъж се усмихвам във филма. Моите изразни средства са повече невербални, както в живота, така и в професията. Няма нужда от много думи", сподели актрисата Мартина Апостолова.
Във връзка с филма тя каза:
"Колкото по-безсмъртни ставаме, толкова безсмислени, безсърдечни, несъпричастни, без всякаква емпатия. Това е абсолютен парадокс. Вместо да използваш безкрайното време за хубавите, ценните и смислени неща, се обръщаш към някакви безсмислени дейности."
Тео Ушев пред Дарик: На ГЕРБ им липсва харизма и интуиция за политици
Водещият Мирослав Боршош изрази своите впечатления от филма:
"Може би не всички ще го харесат, но всички трябва да го гледат. Защото този филм, освен че е нещо различно, той е изключително силен опит в българското кино да се появи филм без абсолютно никаква претенция, а в същото време толкова сложни неща да казва."
"Искахме да направим един филм, в който си правим гаргара с всичко и най-вече със самите себе си. Не сме мислили дали ще има някакъв успех сред публиката, нито дали ще се харесва в България, пък няма да се хареса навън или обратното. Направихме филма, за да кажем нещо, да се позабавляваме. Много ме забавляват разни критики, които казват, че това било антикино, ами да, то е замислено като антикино", отсече Ушев.
Героинята на Мартина може да отрови с кръвта си и да лекува със сълзите си. Що за създание?
"Аз не я възприемам като създание, а по-скоро предпочитам да си мисля, че наистина това е една книга, която не бива да бъде отваряна и когато бъде отворена, тя носи истината. Чия истина е много спорно. Тази истина може да се прочете през различни гледни точки. Всяка истина е различна, зщото ние сме индивиди. Няма как напълно да съвпадат възприятията и мненията ни и в това е красотата в крайна сметка. И в разбирането на чуждата истина. Не приемането й! Не сме задължени да приемаме всяка истина, но поне да я разберем. Гаргара е тази всеобща истина, която може да се променя спрямо очите и ума, през които се гледа", каза Апостолова.
Тео Ушев благодари на всички лекари, помогнали му да пребори Ковид-19
"Предпочитам да запазя за себе си това, което каза Цветана Манева за филма", каза Мартина.
"Само ще добавя, че се разплакахме и двамата от думите на Цветана", добави Тео с шеговит тон.
"Ролята бе трудна дори и физически, но аз съм от тези лудите пърформъри. Заради това съм в този филм, защото могат да ме подложат на всичко. Всеки актьор трябва да има сериозна физическа подготовка и да познава тялото си много добре. Това е нещо, което липсва в нашите актьорски традиции. За мен не беше учудващо и не беше нещо, за което да се подготвям специално. Аз бях подготвена", каза Апостолова.
Тео Ушев: Дори в болницата продължавам да рисувам
"Пропагандата се лее от сутрин до вечер от медиите ни. Справяме се с нея с ирония, гротеска и подигравка. Гледайте филма и ще видите. Може така да се случи, че цялата тоталитарна машина да бъде победена от един пубер. И историята показва, че героите въобще нямат намерение да се борят и да бъдат герои. Те са попаднали случайно на правилното място, в правилния момент и изведнъж са се оказали герои", каза Тео Ушев.
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts
Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук
За забавни видеа ни последвайте в TikTok
Следвайте ни и в Инстаграм
Още по темата
- Представиха два документални филма за българския плувец Цанко Цанков
- Режисьорът Шон Бейкър за филма „Анора“: Нямахме много време за импровизация
- Врачанският театър с премиера в Козлодуй в чест на 50-годишнината на АЕЦ
- Иван Костов идва в Пловдив с третата си книга „Свидетелства за прехода: 2000-2009“