Най-голямата верига кафенета в света Starbucks обяви, че пуска линия напитки със зехтин в Италия, предаде Би Би Си.
Главният изпълнителен директор Хауърд Шулц казва, че "неочакваният кадифен маслен вкус... подобрява кафето и остава прекрасно на небцето".
Starbucks е сред големите бизнеси в САЩ, които се сблъскаха с препятствия, докато се опитваха да се разширят на италианския пазар на храни и напитки.
Слабата реколта в Бразилия може да повиши цените на кафето
Италия известна със своите независими и често семейни кафенета. В момента Starbucks има около 20 обекта в страната.
„Сега ще има хора, които ще кажат: зехтин в кафето? Но доказателството е в чашата“, заяви Шулц на уебсайта на компанията .
„За повече от 40 години не мога да си спомня момент във времето, в който да съм бил по-развълнуван, по-ентусиазиран“, добави той.
Фирмата планира да представи селекция от топли и студени напитки в магазините в Южна Калифорния в САЩ тази пролет. Обединеното кралство, Близкия изток и Япония ще последват по-късно тази година.
Starbucks напуска окончателно Русия и ще затвори 130 кафенета
Гамата Oleato, която ще бъде пусната в сряда в Италия, включва ледено еспресо и лате със зехтин, „задушен с овесено мляко“.
Ще има и студено варено кафе, в което „копринена инфузия на екстра върджин масло Partanna с пяна от ванилова сладка сметана... бавно преминава през напитката“.
Зехтинът е ключова част от средиземноморската диета, свързана със страни като Италия, Гърция и Испания.
Неговите ползи за здравето могат отчасти да се отдадат на неговите мононенаситени мастни киселини, които съдържат витамини и минерали, и полифеноли, които са микроелементи, извлечени от растения.
„Stars Caffee” запълва празнотата, оставена от „Starbucks” в Русия
Терминът „пийте зехтин“ беше моден в платформата за споделяне на видео съдържание TikTok миналата година, като поддръжниците казаха, че има противовъзпалителни свойства.
Някои италианци призоваха за бойкот на Starbucks, когато обяви плановете си да отвори първия си магазин в страната през 2018 г.
По това време Шулц каза: „Ние не идваме да учим италианците как да правят кафе. Идваме тук със смирение и уважение, за да покажем какво сме научили.“
Евростат: Пицата в България е поскъпнала с 37%, а в Италия едва с 10%
Миналата година новината, че Domino's Pizza напуска Италия, беше отпразнувана от доста италианци.
Гигантът за бързо хранене се бореше да спечели клиенти в родното място на пицата, откакто стартира там през 2015 г.
Той беше изправен пред все по-ожесточена конкуренция по време на пандемията, тъй като местните ресторанти се регистрираха в платформи за доставка на храна като Deliveroo и Just Eat.
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts