Гигантът в областта на музикалния стрийминг Spotify края на март е имал 515 млн. активни потребители месечно, което надмина очакванията, докато загубата от дейността му се задълбочи.
Броят на платените абонати на шведската компания също нарасна до 210 милиона, предаде АФП.
Анализаторите, запитани от Factset, очакваха общият брой на месечно активните потребители да достигне средно около 501 млн. души, а на плащащите абонати - 207 млн. души.
Ед Шийрън с рекорд в Spotify: Достигна 100 милиона последователи
В изявлението си Spotify заяви, че е отчела "най-силното" си първо тримесечие "от излизането си на борсата през 2018 г.", като почти всички показатели за ефективност са "надминали очакванията".
Компанията също така отчете оперативна загуба за първото тримесечие в размер на 156 млн. евро (172 млн. долара), в сравнение с оперативна загуба от 6 млн. евро година по-рано.
Според компанията разширяването на загубата се дължи на по-големия брой служители в сравнение с година по-рано и на промени в социалните разходи.
Спотифай - "необходимо зло" за по-слабо известните изпълнители
През януари, след подобни стъпки на други гиганти в технологичната индустрия, стрийминг гигантът обяви, че съкращава около 600 работни места от общо около 10 000. Оперативните му разходи също бяха увеличени поради разходи, свързани с уволнения.
Подкрепени от нарастващия брой потребители, приходите - от които по-голямата част идват от платени абонати - нараснаха с 14% до три милиарда евро.
Това обаче не отговаря на очакванията на анализаторите за 3,4 млрд. евро.
„Спотифай“ свали музиката на Нийл Йънг, който се обяви срещу подкаст на антиваксър
От стартирането си досега платформата само от време на време е отчитала тримесечна печалба и редовно е отчитала годишни загуби, въпреки силния ръст на броя на абонатите и предимството, което е имала пред конкурентите си като Apple Music и Amazon Music.
За цялата 2022 г. тя отчита нетна загуба в размер на 430 млн. евро в сравнение със загуба от 34 млн. евро през 2021 г.
През последните години Spotify инвестира и над един милиард евро в подкастинг, но според анализатори компанията все още не е доказала, че инвестициите дават резултат.
Ед Шийран постави рекорд в Спотифай
Нейното начинание в подкастовете също беше източник на противоречия, като американската звезда Джо Роган беше обвинен, че разпространява дезинформация в своите предавания.
Всичко за 49-ото Народно събрание четете ТУК
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts