"Игра на калмари" (Squid Game) - водещият оригинален сериал на платформата Нетфликс (Netflix), според оценки е донесъл на стрийминг гиганта близо 900 млн. долара. Това съобщи късно снощи Блумбърг, позовавайки се на вътрешни документи.
Трилър сериалът от девет епизода, в който състезатели с финансови затруднения играят детски игри със смъртоносни последици в опит да спечелят 45,6 млрд. вона (38,58 млн. долара), стана международен хит след излъчването му миналия месец, припомня Ройтерс. За сравнение, заснемането на поредицата е струвало само 21,4 млн. долара, отбелязва Блумбърг.
Южнокорейски сериал стана най-популярната продукция в историята на Нетфликс
Близо 132 милиона зрители са гледали поне по две минути от шоуто през първите 23 дни. Това надминава рекорда, поставен от британския сериал "Бриджъртън", гледан в 82 млн. акаунта през първите 28 дни. Нетфликс обяви по-рано, че южнокорейският сериал е привлякъл 111 милиона зрители. Според Блумбърг обаче това се основава на по-стари данни.
Стрийминг платформата отказа да коментира публикацията, а неин адвокат заяви, че е нередно Блумбърг да оповестява поверителните данни, съдържащи се в документите.
Превръща ли се светът в място за „Игра на калмари“?
Сериалът е първата корейска драма, която завладява челното място в САЩ, и дори предизвика интерес към изучаване на корейски език.
Шоуто дори получи положителен коментар от основателя на Амазон (Amazon) Джеф Безос, който го нарече "впечатляващо и вдъхновяващо", макар че Амазон има собствена стрийминг платформа, която се конкурира с Нетфликс.
Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук