Сърбия смята да се намеси в проблема по прекъсването на корабоплаването по река Дунав в България, заради който над милион тона въглища са блокирани, като направи опит да помогне за отстраняването му. Това каза сръбският министър на строителството, трафика и инфраструктурата Томислав Момирович днес за РТС, цитиран от БГНЕС.

По думите му, за Сърбия прекъсването на корабоплаването по реката е голям проблем. „Имаме блокирани 1,2 милиона тона пшеница, 400 000 тона зърнени култури, огромен брой суровини за нашата метална и химическа промишленост“, добави Момирович.

Незаконен добив на инертни материали е засечен на река Дунав край село Байкал

По негови думи един речен танкер замества 144 цистерни, а един кораб, превозващ насипни товари, замества 70 камиона.

Той посочи, че реките са ключови за снабдяването и ако Сърбия не се намеси в проблема, който в момента е в България, "наесен ще има още по-голям проблем".

Министърът съобщи, че утре ще бъде подписано споразумение с българското правителство, с което механизация на Сърбия ще бъде предоставена на България.

Корабоплаването по Дунав е затруднено заради ниските речни нива

„Заедно с румънците ще извършим интервенции, за да осигурим не само корабоплаването по Дунав, но и достъп до пристанищата, като с това ще освободим не само въглищата, но и зърнените култури“, обясни Момирович.

Българското правителство одобри проект на Споразумение за сътрудничество по техническата поддръжка на фарватера на река Дунав между Министерството на транспорта и съобщенията на Република България и Министерството на строителството, транспорта и инфраструктурата на Република Сърбия, както съобщиха от правителствения пресцентър.

Документът предвижда сътрудничество в действията по техническата поддръжка на участъка от река Дунав, който е отговорност на Република България, в критичните за корабоплаването сектори от фарватера в участъка между км 610 и км 375.

Потънали германски кораби изплуват в Дунав

Сръбската страна ще осигури техническите средства и необходимите за изпълнението човешки, материални и финансови ресурси.

От своя страна България се ангажира с подготовка на необходимата техническа документация за драгирането, както и с извършването на контролни хидрографски измервания. 

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

За забавни видеа ни последвайте в TikTok

Следвайте ни и в Инстаграм