Музеят за нова история на Варна е домакин на гостуващата изложба „Рекламата е душата на търговията“. Тя представлява своеобразна панорама на рекламното дело в България от началото на 20 век до края на Втората световна война.

Експозицията включва 37 тематични табла с репродукции на около 900 реклами. Те обхващат всички области от ежедневието на българина в посочения период. Показани са реклами от вестници, списания, афиши, брошури.

Рекламата е душата на търговията: Как е изглеждало рекламното дело в България преди век (СНИМКИ)„Най-любопитно е графичното оформление, което е съвсем различно от днес. По-ранните реклами са се рисували, по-късно навлизат и черно-бялата фотография. Другият много интересен елемент е съдържанието -  старите реклами акцентират върху продукта – какво представлява сам по себе си и неговите качества. Акцентира се на трайността, като нещата не са се разваляли след изтичане на срока на гаранцията", отбеляза за Дарик Теодор Роков от Музея за нова история на Варна.

Целта на изложбата е да накара публиката да усети духа на онова не толкова отдавна отминало време. Някои от рекламите от онова време са шедьоври с хумористичен привкус на посланията.

Рекламата е душата на търговията: Как е изглеждало рекламното дело в България преди век (СНИМКИ)Музеят за нова история на Варна ще използва нетрадиционен подход за представянето на изложбата. Поради големия брой информационни табла и ограничената експозиционна площ, с която разполага музеят, изложбата ще бъде показана на части. В рамките на един месец всяка седмица ще бъдат експонирани по 10 различни табла. Така се получава един своеобразен „музеен сериал“.

Рекламата е душата на търговията: Как е изглеждало рекламното дело в България преди век (СНИМКИ)Изложбата е дело на Държавен Архив – София. Във варненския музей може да бъде разгледана до 5 юли.

Рекламата е душата на търговията: Как е изглеждало рекламното дело в България преди век (СНИМКИ)