
Всеки собственик, ползвател или обитател на жилище е длъжен да впише в домовата книга домашните любимци, които се отглеждат и се извеждат на обществени места, напомнят от Община Бургас. Това диктува Законът за управление на етажната собственост (ЗУЕС), като за кучетата е необходимо в домовата книга да бъде вписан и номерът на ветеринарномедицинския паспорт.
Домоуправителите на входовете на сгради, които са в режим на етажна собственост, са длъжни в 30-дневен срок от вписването в книгата на етажната собственост да предоставят информацията на Областната дирекция по безопасност на храните и на Общината.
В срок до 15.03.2023 г. съгласно законовите изисквания всеки управител на етажна собственост на територията на община Бургас следва да подаде информация в Общинска администрация – Бургас (на гише или по ел. поща obshtina@burgas,bg) за броя на вписаните в книгата на етажната собственост домашни любимци – кучета.
Регистрацията на домашните любимци е важна стъпка за тяхното правилно отглеждане. След като информацията за дадено животно постъпи в Община Бургас, експерти издават предписания на неговия собственик то да бъде регистрирано по надлежния ред и да му бъде поставен чип. Това от своя страна е превенция към изоставянето на домашни любимци на улицата.
За неизпълнение на задълженията по Закона за управление на етажната собственост, на домоуправителя се налага глоба от 300 до 1000 лева.
Още по темата
- Община Враца предложи устойчиво решение за казуса в местността "Лиляшка могила"
- Окръжен съд – Монтана осъди Община Лом да заплати обезщетение на 59-годишен мъж, нападнат и ухапан от кучета
- Стартира кампания за регистрация на домашните кучета в Община Видин
- „Хубава работа“: Как да общуваме с домашните ни любимци