Сред всички потребители в Европа, българските са най-склонни да купуват фалшиви стоки (24% у нас спрямо 13 на сто в ЕС). Това сочи тазгодишното изследване на Службата на Европейския съюз за интелектуалната собственост, цитирано от NOVA. Според него половината от младите европейци биха закупили фалшиви стоки. Всеки осми респондент признава, че в последната година съзнателно е купувал фалшиви стоки като дрехи обувки, чанти, парфюми и т.н.
Но се наблюдава и друга тенденция – 39% от европейците не могат да преценят дали стоката, която са купили е фалшива, или не. Един от изводите на изследването обаче е, че докато европейците стават все по-предпазливи към фалшификатите и незаконното съдържание, то цената остава решаващ фактор, тъй като тази на фалшификатите е по-приемлива за младите потребители.
В изследването не са зададени конкретни въпроси за причините за купуване на фалшификати, но е засегната темата кога е приемливо това да се случва. Освен цената, от Службата на ЕС за интелектуална собственост извеждат като фактор и дали конкретния продукт е достъпен в дадена страна.
Възрастта също играе роля. Младите хора (между 15 и 24 години) са най-склонни да купят фалшификати.
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts