По повод началото на съвместен културен проект на НЧ "Съгласие 1869" – Плевен и Симфониета - Враца, който е подкрепен от НМА "Панчо Владигеров" и Българската асоциация на работодателите в областта на културата /БАРОК/, с който да се дава възможност за изява на млади таланти с бъдеще на голямата сцена, пред журналисти в пресклуба на БТА в Плевен беше представено предстоящото.

Част от проекта беше концертът със заглавие "Гласовете на бъдещето", който се състоя на 20-ти септември в концертната зала „Емил Димитров“ на НЧ „Съгласие-1869“ в Плевен, а домакинът на събитието - председателят на най-голямото плевенско читалище, Ивайло Атанасов каза:

„Това няма да бъде еднократна проява и нашата амбиция е да се случва между четири и шест пъти в един творчески сезон. Един от проблемите в българската култура е мултиплицирането на културния продукт, защото – прави се нещо добро в определен град, един добър оркестър или театър, това е еднократно, след което то умира в същата вечер на представянето си, а в същото време, то заслужава да бъде показано в още поне 3 - 4 места.

Нещо, към което в страните, към които се стремим е постигнато – това мултиплициране и когато се прави нещо добро, то да бъде показано максимален брой пъти“.

Ивайло Атанасов посочи като проблем това, че например младите възпитаници на вокалния, както и инструменталния факултет в Музикалната академия много рядко могат да се изявяват с оркестър.

„Това е проблем, защото тези млади таланти трябва да имат една перспектива“, каза той.

Проф. д-р Момчил Георгиев, който е преподавател в Национална музикална академия "Панчо Владигеров" и главен секретар на Българската асоциация на работодателите в областта на културата (БАРОК), каза:

„Кръстихме продукта „Звездите на бъдещето“, защото част от младите участници в него са наистина бъдещи звезди и е много важно още в учебния процес да се изявяват с оркестър. Големият плюс е че Академията има оркестър, но това не е достатъчно. Нужни са и оперни атрибути като хор и т.н.

Всяка една проява, която всъщност замества грижата и инвестирането от страна на държавата, такива „светлинки“ в посока на това, което може да се направи за младите хора“.

Директорът и главен диригент на Симфониета - Враца Христо Павлов, сподели:

„Смятам, че това е изключително важно защото срещата на свежото, дори и неопитно понякога с рутинното на сцената е винаги жизнеутвърждаваща.

Стоян Буюклиев - тенор, изучаващ оперно пеене като студент в Националната музикална академия с преподаватели проф. Николай Моцов и проф. Илка Попова, сподели:

„Истината е, че когато се подготвяме в стаите е едно, а после когато работим с оркестър и диригент, а още повече, когато правим опера като „Любовен еликсир“ например, нещата са съвсем други и адреналинът е значително по-висок.

Мисля, че тази тенденция за правене на спектакли като оперен учебен театър трябва да се случва по-често и в академията и така да се дава възможност за инструменталисти и певци да се изявяват на сцена, защото откровено казано, това ни липсва. Пожелавам „на добър час“ на всички колеги и проектът да се разширява все повече!“.