
В Националната здравноосигурителна каса бяха получени множество сигнали за получаване на SMS-и от името на институцията. Съобщенията „информират“ за готовност за възстановяване на средства.
НЗОК предупреждава, че това са пиратски съобщения, обикновено изискващи конкретно действие на потребителя, при което се задейства кибератака към неговото устройство.
Институцията не изпраща съобщения на гражданите със съдържание за дължими суми/суми за възстановяване, както и такива, отнасящи се до техния здравноосигурителен статус, и друга персонална информация.
От институцията обръщат внимание, че при получаване на подобен тип SMS със съмнително съдържание, гражданите могат да подават сигнали до НЗОК чрез телефон 080014800, както и да сигнализират органите на Министерство на вътрешните работи.
НЗОК уведомява пациентите чрез съобщения, единствено за статуса на техните протоколи, с които се предписват лекарствени продукти, заплащани от НЗОК/РЗОК, както и за издадените ЛКК протоколи и заявления за отпускане на помощни средства и ремонти, и за издадените от НЗОК/РЗОК одобрения по постъпилите заявления.
Още по темата
- Още 3 лекарствени продукта стават безплатни за децата до 7-годишна възраст
- В ход са поредни три процедури за включване на още безплатни антибиотици за деца до 7-годишна възраст
- Управителят на НЗОК: Дефицитът на Касата е 400 млн. лева
- Парламентът преодоля ветото на президента и върна лимитите на болниците