Предвиждат се промени в наредбата за нискоемисионните зони в София, както и мащабна разяснителна кампания, заяви общинският съветник от ПП-ДБ-СС Борис Бонев, след днешното заседание на градския парламент.

През тази зима зоната беше въведена за първи път, но на практика не функционираше и хората не бяха глобявани, въпреки многото нарушения, добави той.

Припомняме, че правилата за нискоемисионните зони влязоха в сила от 1 декември миналата година и бяха валидни до края на февруари. Според наредбата, в този период в центъра на София (т. нар. Малък ринг) нямаха право да влизат автомобили от най-замърсяващата категория 1.

Според сега действащите правила от 1 декември тази година в малкия ринг ще се забрани влизането и на коли с екокатегория 2.

"Подготвят се промени в наредбата за нискоемисионните зони в София, така, че зоната да стане работеща. Предвижда се и мащабна разяснителна кампания и в началото на следващия сезон тя да може реално да действа, а при нарушения хората вече ще бъдат глобявани", заяви Борис Бонев.

По думите му ще бъде подобрен и градският транспорт, така че да има истинска алтернатива на придвижването с автомобили: "Моят призив винаги е бил за всеки, който се чувства ощетен от подобен тип мерки за паркиране или не иска да навлиза в централните части на София, да се възползва от най-добрия и евтин начин - да закупи годишна карта за градския транспорт, която може да бъде закупена и на вноски и струва 1 лев на ден. От 15 000 годишните карти са се качили до близо 50 000. Нашата амбиция е тази бройка да продължава да се умножава, а не просто да се увеличава".

Ще бъдат сформирани комисии за оглед на 26 сгради на училища и детски градини, включени в общ проект за основен ремонт и реконструкция. При констатирани нередности, те ще бъдат отстранени за сметка на гаранцията и фирмите, които са ги построили.

Във връзка с ремонта и изграждането на новото крило с физкултурен салон във Френската гимназия, Борис Бонев заяви, че са "отстранени 39 от установените 41 нередности"

"Последните две нередности са липсваща алармена система, която е поръчана и ще бъде доставена, а последната, която е свързана с настилката на салона, ще бъде ремонтирана след приключване на учебните занятия, тъй като ще отнеме повече време, тоест след месец юни", допълни той.

По думите му наред с нередностите, липсва и достъпност между новото крило и старата сграда: "Ако вие сте ученик или учител със затруднена мобилност, на практика не можете да се обучавате във Френската гимназия, въпреки че нивата на етажите на старото и новото крило са на едно ниво. За да стигнете от едното ниво до другото, трябва да минете близо 40 стълби".

СОС прие доклад, с който се дава съгласие да се удължи изпълнението от районните администрации на дейностите по Програма "Топъл обяд“.

В момента, тя се изпълнява за сумата от 3.20 лв. на ден и беше възложено внасянето на доклад стойността да се повиши до 6 лв., с цел – хората да получават по-качествена храна.