70 процента от жалбите, които постъпват в Европейския потребителски център са за онлайн покупки, заяви директорът му Игнат Арсенов и уточни, че годишно в центъра получават около 2000 сигнала. Най-честите оплаквания са свързани с доставката, връщането и рекламацията на стоки.
Потребителите често не знаят, че разполагат с 14-дневен срок да върнат поръчания артикул, без да дават обяснения. Увеличават се и жалбите от граждани, които са закупили стока от онлайн платформи, посочи Арсенов, който заедно с представители на Комисията за защита на потребителите беше на щанд с информационни брошури и безплатни съвети в един от търговските центрове в столицата.
Как да избегнем капаните на интернет пазаруването и как да защитим правата си?
Екатерина Катрачева по темата, чуйте: