Наложителни са промени в учредителния акт на общинското предприятие „Екобус  Пловдив“, потвърди пред Дарик заместник-председателят на правната комисия в ОбС на Пловдив адв. Веселина Александрова.  

Екобус Пловдив“ бе създадено преди 2 години с една основна цел  - да създаде работещ и екологично чист общински градски транспорт.  За тези 2 години в Общинския съвет не е постъпил нито един доклад за дейността на това дружество. По закон едноличен собственик на капитала е Община Пловдив, а контролът върху дейността на администрацията се осъществява от Общински съвет Пловдив, но никой от колегите в местния парламент няма информация докъде е стигнало изпълнението на бизнес програмата на „Екобус Пловдив“, гласувана през 2022 година. Съгласно приетия учредителен акт, управителят на дужеството е длъжен да представя в общината писмен отчет след края на всяко тримесечие. Това трябва да става пред Общинския съвет.

Така адв. Александрова аргументира искането си, което ще бъде обсъдено в правна комисия и внесено на следващата сесия на местния парламент на 29 февруари от групата общински съветници на „Продължаваме промяната – Демократична България“.

Пред Дарик тя обясни, че няма информация как се изгражда депото на дружеството и каква точно е проектната готовност за кандидатстване по европейски програми, по които трябва да бъдат закупени 20-те електрически автобуса.  Веселина Александрова припомни, че договорът на единия частен превозвач изтича през 2025 година, а на всички останали - до края на мандата на новото управление на Пловдив. „Това е възможност общинското управление да предприеме нова политика и стъпка по стъпка,  да поеме и останалите автобусни линии и Пловдив да има общински превоз“, коментира още юристът.

Аз мисля, че ще имаме консенсус в общинския съвет по тази тема, защото във всички предизборни програми бе заложено Пловдив да има общински градски транспорт.

По информация на Дарик радио управителят на "Екобус Пловдив" ЕООД  Илко Търпов е подавал регулярно доклади до общинската администрация, свързани и с необходимия ресурс за осъществяване дейността на дружеството, но до момента то трупа единствено задължения. Данъците за терена, на който трбва да бъде изградено депото възлизат на 20 000 лв. годишно, а за захранването му с електричество са необходими (по предварителни изчисления) 1, 5 млн.лв.

 „Екобус Пловдив“ ЕООД бе регистрирано със седалище в бившия хотел на Ванко 1 на бул. „Шести септември“ 274 ( в сградата се помещава и ОП „Организация и контрол на транспорта“). За депо на общинското транспортно дружество бе определен терен от 18 дка на ул. „Цар Симеон“ до жп гаратав район „Тракия“.

Според финансовите справки за 2022 г общинското дружество е на загуба от 29 000 лв., която сума включва основно заплатата на управителя. Само преди дни съветниците от „Браво Пловдив“ поискаха на „Екобус Пловдив“  да бъдат отпуснати 200 хил.лв. безлихвен заем.

Очаквайте подробности в седмичната програма на Дарик Пловдив на 23 февруари.